نسخه چاپی

دبیركل حزب‌الله؛ محبوب‌ترین رهبر عرب خاورمیانه

عکس خبري -دبيركل حزب‌الله؛ محبوب‌ترين رهبر عرب خاورميانه

يك ديپلمات باسابقه آمريكايي خواستار پايان اعمال فشار غرب بر حزب الله شد و تأكيد كرد: سيدحسن نصرالله در همين چند سال اخير توانسته محبوبيت گسترده اي در ميان مردم حتي در خارج از لبنان به دست آورد و در شرايط كنوني هيچ رهبر عربي به اندازه وي مقبوليت ندارد.

به گزارش کیهان، اين ديپلمات كه سالها در بيروت فعاليت كرده با روزنامه «اللواء» گفت: بدون شك مقامات ايراني به نظام سوريه كه حلقه اي راهبردي در نفوذ منطقه اي آنها به حساب مي آيد به عنوان يك همپيمان مهم مي نگرند.

اين ديپلمات آمريكايي كه نامش ناشناس مانده با تاكيد بر اينكه حزب الله ابزار و امكانات مادي كافي و لازم را به منظور حضور و ايفاي نقش در آينده سياسي لبنان در اختيار دارد تصريح كرد: حزب الله در ميان شيعيان لبناني نفوذ بالايي دارد و به هيچ وجه نمي توان آنها را از يكديگر جدا كرد.

سياستمدار آمريكايي با اشاره به حضور نصرالله در روز عاشورا در ميان عزاداران حسيني در ضاحيه جنوبي شهر بيروت ادامه داد: اين در حالي است كه نام وي در صدر ليست ترور رژيم اسرائيل قرار دارد.

وي هدف اسرائيل از حمله به لبنان را نابودي حزب الله عنوان كرد و گفت: پس از جنگ 33 روزه انسجام و اقبال مردم لبنان نسبت به حزب الله بيشتر شد. همچنين پس از خروج نيروهاي سوريه از خاك لبنان در سال 2005 كه در پي ترور «رفيق حريري» نخست وزير اسبق لبنان صورت پذيرفت نه تنها حزب الله ضعيف نشد بلكه نفوذ سياسي گسترده تري نيز پيدا كرد.

۱۳۹۰/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...