نسخه چاپی

حمایت تمام قد اوباما از دیپلماسی مذاكره با ایران

رئیس‌جمهور آمریكا سخنان مشهور «جان اف كندی» را كه در ۲۰ ژانویه ۱۹۶۱ ایراد كرده بود، برای دفاع از رویكردی دیپلماتیك كه درخصوص پرونده هسته‌ای ایران اتخاذ كرده است، تكرار كرد.

به گزارش نما، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، عصر دیروز سخنان مشهور جان اف کندی، یکی از اسلافش را که در زمان به قدرت رسیدن در ۲۰ ژانویه ۱۹۶۱ بیان کرده بود، در دفاع از رویکرد دیپلماسی که دولتش در قبال پرونده هسته‌ای ایران دنبال می‌کند، تکرار کرد.

اوباما در سخنانی در «بوستن» به مناسبت افتتاح مرکز پژوهشی «تد کندی» برادر کوچکتر رئیس‌جمهور فقید آمریکا و یکی از بارزترین چهره‌های حزب دموکرات، از تلاش‌های «جان کری» وزیر خارجه این کشور که در حال حاضر در «لوزان» سوئیس است و مذاکرات سخت با ایرانی‌ها را برای دستیابی به توافقی دنبال می‌کند، تمجید کرد.

اوباما در آغاز سخنانش گفت: «کری با ایران و جامعه جهانی مذاکره می‌کند و از اصلی که تد و تا حد زیادی برادرش، رئیس‌جمهور کندی به آن پایبند بودند، دفاع می‎‌کند؛ ما نباید هرگز زیر بار ترس مذاکره کنیم اما نباید هرگز از مذاکره بترسیم.»

«اریک شولتز» سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درخصوص مذاکره با ایرانی‌ها، به این مطلب بسنده کرد که «رئیس‌جمهور که عصر امروز به واشنگتن بازخواهد گشت تمام جزئیات آن را بیان خواهد کرد.»

۱۳۹۴/۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...