نسخه چاپی

فشار آمریكا و غرب در دقایق پایانی ماراتن مذاكرات لوزان بر ایران

شب تاریخی و نفس گیر لوزان

به رغم اعلام سخنگوی وزارت امور خارجه امریكا مبنی بر اینكه به دلیل پیشرفت در مذاكرات در روزهای اخیر؛ هیات امریكایی روز چهارشنبه در لوزان می ماند، لحظاتی پیش اعلام شد جان كری وزیر خارجه امریكا صبح چهارشنبه لوزان را ترك می كند.

به گزارش خبرنگار اعزامي نما به لوزان، خبرگزاري امريكايي اسوشيتدپرس گزارش داده است مهلت به تیم ایران برای اعلام نظر نهایی تا بامداد چهار شنبه است و جان کری صبح چهارشنبه لوزان را ترک خواهد کرد.
منابع غربي اعلام كرده ا ند كه لوران فابيوس و فرانك اشتاين ماير وزراي خارجه فرانسه و المان هم تا ساعاتي ديگر لوزان را ترك مي كنند. همچنين قرار است سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه كه پيش از اين لوزان را براي مشورت با پوتين ترك كرده بود، براي سفر به تاجيكستان عصر چهارشنبه به دوشنبه عزيمت كند. پيش از اين نيز وزير خارجه چين لوزان را ترك كرد.
یک مقام ایرانی در گفت وگو با خبرنگاران ایرانی اظهار داشت: بحث ضرب الاجل سپیده دم از بیخ و بن دروغ است. در همين حال، یک دیپلمات غربی به خبرنگار فرانس 24 گفته است که در جلسه فشرده امشب (سه شنبه) 7 ساعت برای یافتن یک راه‌حل وقت صرف شد ولی ایرانیان هیچ چیز جدید را قبول نکردند و اوضاع به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد آنها بازی می‌کنند. به گزارش خبرنگار اعزامي نما به لوزان، نشست وزرای خارجه ایران و 6 کشور به همراه معاونان و فدريكا موگرینی دوباره از سر گرفته شده و لحظاتي پيش لاوروف از نشست وزرا خارج شد.

خبرنگار صهيونيستي جروزالم‌پست نيز به نقل از یک مقام غربی اعلام كرد که خبر منتشر شده در خصوص تعیین سپیده‌دم چهارشنبه به عنوان آخرین ضرب‌الاجل برای توافق هسته‌ای، نادرست است. در همين حال، يك مقام امریکایی به خبرنگاران غربي گفته است كه بحث ضرب الاجل سپیده دم کاملا نادرست است.
در همين حال سناتور جمهوريخواه تام کاتن كه طراح نامه ٤٧ سناتور به مقامات ايران بوده، اعلام كرده است كه باید میزمذاکره را ترک کنیم چرا كه افزايش تحریمها بهترین راه حل است.

۱۳۹۴/۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...