نسخه چاپی

خباز: شاید با كاندیدای اصولگرا بیاییم

عکس خبري -خباز: شايد با كانديداي اصولگرا بياييم

عضو شورای مركزی حزب اعتماد ملی گفت: برای انتخابات آینده با یكی از كاندیداهای اصولگرای نزدیك به تفكر اصلاح‌طلبان به توافق برسند. همكاری با اصولگرایانی كه مخالف اصلاح طلبان نیستند و حتی معتقدند كه باید از همه پتانسیل ها در صحنه سیاسی استفاده شود می تواند موجب تامین 50 درصد از اهداف جریان اصلاحات شود.


به گزارش نما ، محمدرضا خباز عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران پيرامون پايبندي اصلاح طلبان به شروط خاتمي براي ورود به انتخابات گفت: جلسه اي با اصلاح طلبان مبني بر پايبندي به شروط خاتمي نداشته و نداريم.


وي با اشاره به شركت خاتمي در انتخابات مجلس تاكيد كرد: خاتمي با وجود مطرح کردن برخي شرط ها در انتخابات مجلس شركت كرد و راي داد اما بعيد به نظر مي رسد كه آن شروط قابل اعمال و مورد تقاضاي اصلاح طلبان باشد.


عضو فراكسيون اقليت مجلس هشتم شوراي اسلامي با رد انفعال جريان اصلاحات اظهار داشت: اعتقادي بر انفعال اصلاح طلبان تحت اين عنوان كه آنها از صحنه سياسي عقب نشيني كرده اند، ندارم.


وي سكوت اختيار كردن موقتي اصلاح طلبان را به عنوان يك تاكتيك و رفتار توصيف و تصريح كرد: جريان اصلاحات با تاكتيک سكوت موقت در پي حفظ نيروها و جريان اصيل اصلاحات و جلوگيري از لطمه به اين جريان بوده است.


خباز شركت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم را مصداق عملي منفعل نبودن اصلاحات دانست و بيان داشت: هيچ كدام از اصلاح طلبان انتخابات را تحريم نكردند تنها افرادي كه قصد شركت در انتخابات را نداشتند پاي صندوق راي حاضر نشدند اما اين به معني تحريم انتخابات از سوي اصلاح طلبان نيست.


وي با اشاره به راهبرد اصلاح طلبان براي حضور در انتخابات سال آينده تصريح كرد: اصلاح طلبان مي توانند با كانديدا شدن يك فرد برجسته جريان اصلاحات، وارد عرصه انتخابات رياست جمهوري شوند.


عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي گفت: اگر افراد برجسته اصلاحات تمايل به كانديداتوري نداشته باشند اصلاح طلبان بايد بر سر يك نامزد به اجماع برسند تا به مانند دوره هاي گذشته بيش از يك نفر كانديدا نشوند و اگر به اجماع نرسيدند بايد به حداقل شرايط بسنده كنند.


وي ادامه داد: در صورت به اجماع نرسيدن، اصلاح طلبان مي توانند با يكي از كانديداهاي اصولگرايي كه نزديك به تفكر اصلاح طلبي هستند به توافق برسند.


عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي خاطر نشان كرد: همكاري با اصولگراياني كه مخالف اصلاح طلبان نيستند و حتي معتقدند كه بايد از همه پتانسيل ها در صحنه سياسي استفاده شود مي تواند موجب تامين 50 درصد از اهداف جريان اصلاحات شود.

۱۳۹۱/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...