نسخه چاپی

گروه‌های تروریستی تنها گذرگاه مرزی سوریه و اردن را تصرف كردند

عناصر مسلح وابسته به ارتش آزاد مدعی شدند گذرگاه مرزی نصیب كه در مرز سوریه و اردن قرار دارد را به طور كامل در اختیار گرفتند.

به گزارش نما، عناصر گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده، روز پنج‌شنبه گذرگاه «نصیب» تنها گذرگاه فعال میان سوریه و اردن و نیز سه پاسگاه نظامی نزدیک به آن را اشغال کردند.

مخالفان سوریه می‌گویند نیروهای نظامی سوریه به سوی استان سویدا (Sweida) عقب نشینی کرده‌اند اما تلویزیون دولتی سوریه تاکید می‌کند که نیروهای ارتش در نزدیکی گذرگاه نصیب و در موقعیت نظامی تازه‌ای، مستقر شده‌اند.

عناصر مسلح وابسته به ارتش آزاد با صدور بیانیه‌ای مدعی شده اند که پس از درگیری با نیروهای دولتی ارتش سوریه، کنترل گذرگاه مرزی نصیب که در مرز سوریه و اردن قرار دارد را به طور کامل در اختیار گرفتند.

گذرگاه نصیب تنها گذرگاه مرزی سوریه با اردن است که پس از تصرف یک گذرگاه دیگر در اکتبر ۲۰۱۳، همچنان در اختیار نیروهای دولت سوریه قرار دارد.

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده درگیری‌های شدیدی بین نیروهای مخالف و نیروهای وفادار به دولت سوریه نزدیک گذرگاه نصیب روی داده است. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که مخالفان نظام سوریه مناطق اطرف این گذرگاه را محاصره کردند.

این منبع افزود: اگر آن‌ها بتوانند این گذرگاه مرزی را به تصرف خود در آورند، به حضور دولت سوریه در مرز با اردن پایان خواهند داد.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از یک منبع وابسته به وزارت خارجه سوریه اعلام کرد مقامات اردنی گذرگاه مرزی نصیب بین دو کشور را بستند.

در همین حال وزارت کشور اردن اعلام کرد مقامات اردنی در اقدامی پیشگیرانه، گذرگاه نصیب را به علت درگیری در بخش سوری این گذرگاه بستند.

گذرگاه نصیب برای بازرگانان سوری، لبنانی و اردنی از اهمیت فراوانی برخوردار است.
منبع: ابنا

۱۳۹۴/۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...