نسخه چاپی

قلعه‌نویی:2سال است كه با تیم كامل‌تمرین نمی‌كنیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال می‌گوید بازی فردا مقابل فولاد برای هر دو تیم حكم فینال را دارد.

به گزارش نما، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی با فولاد اظهار کرد: ازر این فرصت استفاده می‌کنم و درگذشت دو خبرنگار را تسلیت می‌گویم. حادثه سختی ود و آن را به جامعه ورزش و خانواده‌هایشان تسلیت می‌گویم. همچنین نوروز ر تبریک می‌گویم و امیدوارم زیر سایه خدا و اهل بیت سال خوبی داشته باشیم. همچنین به تیم مذاکره کننده ایران که طی 17 ماه گذشته و همچنین 9 روز اخیر که باعث افتخار و سربلندی ایران شده‌اند تشکر می‌کنم. من به عنوان یک شهروند ایرانی از دولت تدبیر و امید و گروه مذاکره کننده قدردانی می‌کنم.

او در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که آیا ملی‌پوشان‌تان همراه شما هستند؟ گفت: ملی‌پوشان ما به جز خسرو حیدری همراه تیم هستند. خسرو مصدوم است که MRI داده و جواب آن متاسفانه خوب نبود. هنوز دکتر شدت خونریزی و مدت زمانی که نمی‌تواند بازی کند را اعلام نکرده است.

سرمبی استقلال بیان کرد: خوشحالم که همیشه بازی‌های فولاد و استقلال چه در اهواز و چه در تهران خوب بوده است. هر دو تیم فوتبال خوبی بازی می کنند. چه آنهایی که پای گینده هستند و چه آنهایی که در ورزشگاه حضور دارند لذت برده‌اند. امیدوارم فردا نیز شاهد یک بازی منطقی، خوب و تماشاگرپسند باشیم. این بازی برای هر دو تیم حکم فینال دارد و هر تیمی که ببرد به جدول برمی‌گردد یا در جدول می‌ماند و شرایط برای آن تیم در هفته‌ها آینده بهتر خواهد شد.

قلعه‌نویی گفت: امروز اولین جلسه‌ای بود که ملی‌پوشان را در اختیار داشتیم. در دو هفته گذشته شاید با 7-8-10 نفر تمرین کرده‌ایم. این مساله دو سال است گریبان‌گیر تیم امیر قلعه‌نویی است و از روزی که ما قهرمان شدیم این پروژه برای من بود که در دو سال گذشته هیچ وقت نتوانسته‌ام با یک ترکیب کامل در 5 بازی پشت سر هم بازی کنم. خودم نمی‌دانم چرا این برنامه‌ریزی برای قلعه‌نویی است ولی باید بگویم بازیکنان ما انگیزه دارند و امیدوارم با مسائلی که درباره‌شان با آنها صحبت کرده‌ایم و البته نتوانستیم خوب کار کنیم فردا بازی خوبی انجام دهیم.

او خاطرنشان کرد: فولاد شاید یکی از سرعتی‌ترین تیم‌های ایران باشد. این تیم از مربی بسیار باهوشی بهره می‌برد که از مربیان خوب و قابل قبول ایران است. همچنین فولاد یک مدیر بامعرفت به نام دهکردی دارد که انسان خوبی است. همانطور که درباره سپاهان می‌توانیم از کلمه باشگاه استفاده کنیم، برای فولاد هم می‌توانیم اسم باشگاه را ببریم. البته هر دو تیم شرایط خاص خودشان را دارند و ما هم به این بازی امیدواریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که با توجه به اینکه استقلال مدتی وارد بحران شد و فولاد نیز با چنین مشکلی مواجه بود، به ظنر ما چطور می‌توان یک یم را از بحران خارج کرد، گفت: سوال شما کلی و فنی است. هر تیمی شرایطی دارد. رئال مادرید هم یک آمار تاریخی به جای می‌گذارد و بعد دچار افت محسوسی می‌شود که این جزو فوتبال است. به نظرم در فوتبال چرا وجود ندارد. من قلعه‌نویی می توانم بهانه داشته باشم اما رئال مادرید چه بهانه‌ای می تواند بیاورد؟ می‌خواهم این را بگویم که این جزو فوتبال است. در هر تیمی ریزه‌کاری‌های خاص آن تیم و شرایط خاصش را باید درک کرد و شرایطی است که خود مربی باید آن را تجربه کند. فولاد باشگاه خوبی است ولی کمی بدشانس بوده و به طور مثال در بازی با الهلال می توانست پیروز شود. اسکوچیچ نیز مربی بزرگی است و در آینده این روش مربیگری می‌تواند به فوتبال خوزستان کمک کند.

قلعه‌نویی در پاسخ به سوال خبرنگاری که با توجه به شکست مقابل نفت تهران چقدر اسقلال را شانس قهرمانی می‌دانید، گفت: تا قبل از بازی با نفت در نیم فصل دوم بهترین تیم از نظر نتیجه بودیم. در بازی با نفت بر اثر یک اشتباه فردی گل خوردیم و اگر گلری خوب بیرانوند نبود حتی می‌توانستیم بازی را ببریم. ما از نظر فکری و رفتاری با تیم نیم فصل اول قابل مقایسه نیستیم. در نیم فصل اول یک سری شیطنت‌ها روی تیم ما بود و حتی الان نگرانم که یک سری شیطنت‌ها و جلسات هست که می‌خواهد به تیم ما لطمه بزند و قلعه‌نویی با استقلال نتیجه نگیرد. ولی در نیم فصل دوم یک سری بازیکنان مثل عنایتی به ما اضافه شدند که نگرش تیم ما را تغییر دادند.

قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: در دیدار با فولاد باید برای هر دقیقه از بازی برنامه‌ریزی داشته باشیم و در ابتدا گل نخوریم و هدف ما این است که سه امتیاز بازی را به دست بیاوریم. با این حال نتیجه دست خداست. شرایط تیم ما خوب است. هرچند بازیکنان ملی‌پوش ما امروز فقط با ما ریکاوری کرده‌اند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که چه شد که قبل از بازی با شیلی که خسرو حیدری مصدوم او به ایران برنگشت ولی حاج‌صفی به ایران آمد، گفت: دو سال است که بعد از قهرمانی‌مان این پروژه وجود دارد و فضایی برای استقلال درست کرده‌اند و واقعا چطور می‌شود که خسرو نمی‌آید ولی حاج‌صفی برمی‌گردد؟ شما حرف دل من را زدید. حکم کمیته انضباطی را درباره کرار ببینید و بعد هم درباره من 24 ساعته رای می‌دهند ولی برای سایر مربیان اینگونه نیست. اگر چراغ قرمز است پس نه من باید از آن رد شوم و نه شما. اکنون این روند برای من جای تعجب است.

سرمربی استقلال درباره پرسش دیگری که پس از جدایی کی‌روش چند گزینه داخلی از جمله شما برای هدایت تیم ملی مدنظر هستید، گفت: فدراسیون فوتبال باید دو مطلب را روشن کند. اول اینکه حق و حقوق کی‌روش چقدر بوده است و هزینه‌های اردو نیز چقدر بوده؟ دوم اینکه دلیل جدایی کی‌روش را بگوید و باید شفاف‌سازی کند. چرا که هنوز معلوم نیست. همه فکر می‌کردند قلعه‌نویی بالای دو میلیارد گرفته که شفاف‌سازی و مشخص شد اینگونه نبوده و اکنون باید درباره کی‌روش هم شفاف‌سازی صورت گیرد. به نظر خود من کی‌روش نباید جدا شود چرا که او از فضای فوتبال ما شناخت پیدا کرده است. نباید با روح و روان مردم بازی کنند. کی‌روش مربی بزرگی و برای فوتبال ما زحمت کشیده است.
منبع: ایسنا

۱۳۹۴/۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...