نسخه چاپی

سرنوشت خانم بازیگر و چنگ زدن به صورت ناجا


فرض کنید ون ناجا مقابل درب مترو قرار گرفته و مامورین نیز برای تذکر دادن به هنجارشکنان کنار درب ورودی ایستاده اند و به وظیفه قانونی خود عمل می کنند. در همین حین یک مامور ناجا به فردی تذکر دهد و او هم با بی ادبی به نظام فحش و ناسزا دهد و بعد هم به مامور ناجا حمله ور شود و صورتش را زخمی کند.

خدا را شکر مردم ما فهمیم تر از این هستند که خدای نکرده به مامور قانون تعرض کنند و یا وی را مورد هتک قرار دهند. اما فرض کنید چنین شود. در این شرایط به حکم قانون با فرد خاطی چه برخوردی می شود؟ سرنوشت چنین فردی قابل تصور است. طبیعی است که برخورد با این فرد باید عبرتی برای دیگران باشد تا کسی پس از این جرئت تندی و توهین به مامور قانون را به خود ندهد.

حالا به این خبر توجه کنید: چندی پیش مامورین ناجا که برای اجرای قانون عفاف و حجاب در محل کنسرتی حاضر شده بودند با خانم بازیگری مواجه می شوند که وضعیت ظاهری وی نیاز به تذکر داشت. اما این خانم بازیگر بی اعتنا به مامور ناجا راه خود را ادامه می دهد و مجددا مورد اعتراض مودبانه مامورین قرار می گیرد. تذکر مجدد باعث می شود این بازیگر نامی سینما مقابل چشم حاضرین ابتدا شروع به فحاشی کند و بعد هم با تندی و توهین به ناجا به سمت یکی از مامورین حمله ور شود و به صورت وی چنگ بزند. طبیعی است که وی دستگیر و بازداشت شود. در خبر ها نیز آمد که چند تن از مامورین ناجا از وی شکایت شخصی کرده اند. تا اینجای ماجرا آن چیزی است که در رسانه ها منتشر شد.

اما سرنوشت این خانم چه شد؟ با وی چه برخوردی صورت گرفت؟ برای این تخلف محرز وی چه مجازاتی در نظر گرفته شد؟ آیا برخوردی که با وی شد می تواند درس عبرتی برای دیگران شود؟ آیا مر قانون و عدالت در صدور حکم قضائی برای این خانم بازیگر اعمال شده است؟
متاسفانه قانون اجرا نشد. وی برخلاف بقیه متهمین بجای بازداشتگاه به نمازخانه ناجا راهنمائی می شود و مدت کوتاه بازداشت خود را در آنجا بسر می برد. پس از دستگیری حداقل ده نفر از مسئولین تماس می گیرند و ناجا را تحت فشار قرار می دهند تا وی را آزاد کنند. نهایتا نیز وی آزاد می شود و مامورین ناجا مجبور می شوند شکایت خود را پس بگیرند.

عدلیه چه جوابی به تاریخ دارد؟ چه پاسخی برای کسانی دارد که با گناهی به مراتب کمتر دستگیر و مجازات شدند؟ اگر همان متهم فرضی ابتدای یادداشت، چنین تخلفی کرده بود با او چه برخوردی می شد؟ چه انتظاری است که از این پس گردن کلفت دیگری مقابل چشم مردم به مامور امنیت حمله ور نشود؟ با چه روئی می توان از اجرای عدالت و رعایت حقوق مستضعفین دم زد؟ چه توقعی است که از این پس قلدرهای وابسته به زر و زور مقابل چشم مردم اختلاس 3 هزار و 30 هزار و 300 هزار میلیاردی نکنند؟ آقازاده های ویژه خوار حق دارند چشم در چشم مامور ناجا به نوامیس مردم تعرض کنند و آزادانه بچرخند.البته وقتی برخورد با معاون اول رئیس جمهور با پرونده کلفت اتهام به فساد، خط قرمز رئیس جمهور می شود، دور از انتظار نیست که خانم بازیگر نیز خط قرمز عده ای دیگر قلمداد شود و با چند تلفن و توصیه و سفارش از چنگ قانون فرار کند. شمشیرعدالت که کند شود، عده ای هم با پشت گرمی به قانون دان های قانون شکن چپاول علنی می کنند. خانم بازیگر ابتدا به صورت مامور ناجا چنگ زد و بعد هم به صورت خود ناجا. چنگ زدن به صورت مامور ناجا پذیرفتنی بود اما چنگ زدن به صورت فرشته عدالت تحمل کردنی نیست. این چند روز نیز خواهد گذشت. این رفتارها محکوم به تاریکی و خاموشی است. عیاران ظاهرپرست که در مسند قدرت نشستند فراموش نکنند که برای لحظه لحظه این بی عدالتی ها و تبعیض ها و خاصه تراشی ها و قبیله گرائی ها باید در برابر چشم پابرهنه ها هم در این دنیا و هم روز قیامت حساب پس دهند.

۱۳۹۱/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...