نسخه چاپی

روسیه خواستار بی‌طرفی شورای امنیت در موضوع یمن

وزیر خارجه روسیه تاكید كرد كه شورای امنیت سازمان ملل باید موضع اولیه خود را در قبال پایان دادن به خشونتها در یمن اعلام كند.

به گزارش نما، سرگئی لاوروف روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در دوشنبه پایتخت تاجیکستان گفت: شورای امنیت باید موضعی اولیه برای پایان دادن به خشونتها با تمام اشکال آن اتخاذ کند بدون آنکه ازهیچ یک از طرفهای بحران یمن حمایت کند.

وی یادآور شد که گروهی از کشورها لایحه ای درباره اوضاع یمن به شورای امنیت ارائه دادند.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: "متاسفانه این لایحه پس از حوادث یمن به شورای امنیت ارائه شد و پس از آنکه ائتلافی که عربستان تشکیل داد، عملیات نظامی خود را آغاز کرد. ما ترجیح می دادیم که رجوع به شورای امنیت قبل از تحرک نظامی صورت می گرفت".

لاوروف گفت: تلاشهایی برای انجام برخی هماهنگی ها در متن لایجه صورت می گیرد تا تصمیم شورای امنیت در حمایت از یکی از طرفهای بحران نباشد بلکه هدف اصلی آن باید بازداشتن حوثی ها و ائتلاف از انجام عملیات نظامی و کشاندن آنها به یک آتش بس باشد و نمایندگان تمام طرفهای یمنی از جمله رییس جمهوری مستعفی و حوثی ها و دیگر گروههای سیاسی به مذاکره بنشینند.

وی ابراز امیدواری کرد که این موضع مسکو از تایید و حمایتی در شورای امنیت برخوردار شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم بار دیگر با بیان اینکه هیچ جایگزینی برای راه حل سیاسی بحران یمن وجود ندارد، بر پایبندی مسکو به ادامه تلاشهای دیپلماتیک خود برای توقف جنگ و از سرگیری گفتگوهای فراگیر در یمن تاکید کرد.

الکساندر لوکاشوویچ سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که تلاش دو طرف درگیر برای نابودی کامل نیروهای طرف دیگر و شکست آن به بن بست می انجامد.

وی افزود: روسیه به تلاشهای دیپلماتیک خود برای برقراری تماس با گروههای یمنی و نیز برخی کشورها در خاورمیانه و طرفهای بین المللی برای توقف هرچه سریعتر درگیریها و از سرگیری مجدد گفتگوهای فراگیر در یمن ادامه خواهد داد.
منبع: العالم

۱۳۹۴/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...