نسخه چاپی

ادامه حملات جنگنده‌های متجاوز ائتلاف عربی به یمن

در حالی كه درگیری‌های شدید میان كمیته‌های مردمی وابسته به رییس‌جمهور مستعفی یمن و شیعیان حوثی و نیروهای علی عبدالله صالح در عدن همچنان ادامه دارد و جنگ خیابانی میان طرف‌های درگیر در این شهر رخ داده است، جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان در ادامه تجاوز خود به خاك یمن حملاتی را علیه پایگاه‌های انصارالله در شهر "تعز" و نزدیكی تنگه "باب المندب" انجام دادند.

به گزارش نما، جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان حملات هوایی را علیه شیعیان حوثی در نزدیکی تنگه استراتژیک "باب‌المندب" در یمن انجام داده و همچنین مقر تیپ 17 وابسته به شیعیان حوثی را در نزدیکی این تنگه هدف قرار دادند.

پیش از این حوثی‌ها کنترل شهر عدن را به طور کامل در دست گرفته بودند و همچنین بر کاخ ریاست جمهوری در این شهر سیطره یافتند. این در حالی است که درگیری‌ها میان شیعیان حوثی با کمیته‌های وابسته به رییس جمهور مستعفی یمن همچنان ادامه دارد. برخی منابع اعلام کردند که در این درگیری‌ها حدود 44 تن کشته و 79 تن دیگر زخمی شده‌اند.

منابع یمنی همچنین اعلام کردند: شیعیان حوثی تجهیزات زیادی را از منطقه "المخاء" به شهر عدن وارد کردند.

از سویی دیگر برخی مسوولان آمریکایی اعلام کردند نیروهای زمینی عربستان موضعی دفاعی را در طول مرزهای خود با یمن اتخاذ کرده‌اند. "عادل الجبیر" سفیر عربستان در آمریکا نیز اعلام کرد که در حال حاضر نیروهای عربستان در عدن نیستند اما امکان اعزام نیروهای زمینی وجود دارد.

جنگنده‌های ائتلاف عربی همچنین فرودگاه صعده و دیگر پایگاه‌های وابسته به انصارالله در این استان را هدف قرار دادند و دو منطقه "شدا" و "رازح" را نیز بمباران کردند. پیش از این نیز این جنگنده‌ها حملاتی را علیه پایگاه دفاع هوایی وابسته به شیعیان حوثی در شهر تعز انجام داده بودند.

در همین حال برخی منابع آگاه نیز اعلام کردند:‌ در پی تیراندازی گارد مرزی عربستان در منطقه "رازح" در استان صعده دست‌کم هشت تن کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.
منبع: ایسنا

۱۳۹۴/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...