نسخه چاپی

برابری جمعیت مسلمانان و مسیحیان تا سال 2050

مركز تحقیقاتی «پو» در آمریكا اعلام كرد تا سال 2050 میلادی، جمعیت مسلمانان جهان با جمعیت مسیحیان برابری خواهد كرد و 10 درصد از جمعیت اروپا را مسلمانان تشكیل خواهند داد.

به گزارش نما، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» با استناد به گزارش «مرکز تحقیقاتی پو» (Pew Research Centre) در آمریکا نوشت:

جمعیت مسلمانان جهان طی 40 سال آینده برای نخستین بار تقریبا با جمعیت مسیحیان برابری خواهد کرد و هریک از پیروان اسلام و مسیحیت به ترتیب 30 و 31 درصد از جمعیت جهان را تشکیل خواهند داد.

بنا بر این گزارش، طی 4 دهه آتی، جمعیت هندوها 34 درصد رشد خواهد داشت و از اندکی بیش از یک میلیارد تن در حال حاضر به یک میلیارد و 4 میلیون تن افزایش خواهد داشت. این در حالی است که تعداد پیروان دین یهود که در سال 2010 میلادی، اندکی کمتر از 14 میلیون تن بوده است، به 16 میلیون و یکصد هزار نفر در سال 2050 میلادی خواهد رسید.

یافته های این پ‍‍ژوهش حاکی از آن است که تا سال 2050 میلادی، 10 درصد از جمعیت اروپا را مسلمانان تشکیل خواهند داد.

همچنین این گزارش نرخ باروری را در میان مسلمانان بالاتر از پیرون سایر ادیان مورد مطالعه اعلام کرده است. مسیحیان، هندوها و یهودیان از این لحاظ در رتبه های بعدی پس از مسلمانان قرار دارند.

یافته های فوق حاصل یک پ‍ژوهش 6 ساله است و با بررسی 2500 سرشماری، نظرسنجی و آمار رسمی ثبت شده در سراسر جهان به دست آمده است. محققان در این مطالعه گسترده میزان و توزیع جغرافیایی جمعیت پیروان ادیان مهم در سراسر جهان، تفاوت های سنی، نرخ تولد و مرگ و میر، آمارهای مربوط به مهاجرت و الگوهای گرایش پیروان یک دین به یک دین دیگر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند.
منبع: ایرنا

۱۳۹۴/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...