نسخه چاپی

۵ دستور جدی رئیس كل بانك مركزی

رئیس كل بانك مركزی طی نامه‌ای به مدیران عامل شبكه بانكی ۵ دستور جدی صادر كرد و خواستار اتخاذ تدابیر مناسب در جهت تحقق شعار سال ۹۴ شد.

به گزارش نما، ولی الله سیف طی نامه ای به مدیران عامل بانکها خواستار اتخاذ تدابير مناسب در جهت تحقق شعار سال ۹۴ توسط کلیه بانکی ها شد.

رئیس کل بانک مرکزی در این نامه آورده است:

مدیران عامل محترم بانک ها / موسسات اعتباری غیر بانکی

با سلام،
احتراما"، ضمن آرزوی سالی سرشار از موفقیت برای تمامي مديران و همکاران خدوم و تلاشگر شبکه بانکی، همانگونه كه اطلاع دارند طی سالهاي گذشته نظام بانکی کشور در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، همواره مساعی لازم را به منظور تحقق اهداف تعیین شده بکار گرفته و جهت تحكيم ثبات و تقويت رشد و بالندگي اقتصاد كشور، به تخصيص بهينه منابع بانكي و هدايت آن به سمت فعاليتهاي مولد و اشتغال زا در راستاي حمايت از بخشهای توليدي و فعال سازي ظرفيتهاي موجود در كشور، همت گمارده است.

با عنايت به نقش و جايگاه ويژه نظام تامين مالي در تحقق اهداف اقتصادي و وظیفه خطیری که شبکه بانکی در اين زمينه برعهده دارد، ضروري است در راستاي تقويت رشد اقتصادي و مساعدت به بخشهاي توليدي و با اولویت در تامین سرمایه در گردش آنها ، كليه مديران عامل، مديران و تصميم گيران شبکه بانکی کشور با حفظ و تقويت روحیه جهادی و احساس مسئولیت و اهتمام هر چه بيشتر، ضمن مديريت بهینه منابع و مصارف وبدون اتکا به منابع بانک مرکزی، بسترهای خروج فعالیت های اقتصادی از رکود و استفاده هر چه بيشتر از ظرفیت های تولیدی در كشور را فراهم نمایند.

انتخاب شعار « دولت و ملت، همدلی و همزبانی » در سال ۹۴ وظایف متوليان نظام بانکی را سنگین تر نموده و انتظار دارد كليه همکاران شبکه بانکی با اتخاذ تدابير مناسب در جهت تحقق آن تلاش نمایند. بدین لحاظ لازم است موارد زیر در سياستها و تصميمات متخذه از سوي آن بانک / موسسه اعتباري نصب العين قرار گرفته و بطور مستمر نتیجه اقدامات انجام شده را به بانک مرکزی گزارش نمايند:

۱. شرح برنامه هاي مديريت بانك/ موسسه اعتباري متناسب با جايگاه و ماموريتهاي محوله جهت تحقق شعار سال ۹۴

۲. اتخاذ رويكرد فعالانه در زمينه اطلاع رساني مستمر در خصوص برنامه ها، اقدامات و دستاورد هاي حاصله.

۳. تقويت روحيه مشتري مداري و تكريم ارباب رجوع و تسريع در رسيدگي به شكايات مطروحه.

۴. تقويت تعامل با فعالان اقتصادي و توليد كنندگان و تلاش در جهت ايجاد و تقويت همدلي و تفاهم به منظور سازگاري هرچه بيشتر ميان منابع شبکه بانکی و نيازهاي واقعی بخش هاي توليدي.

۵. طراحي و استقرار مكانيزم بازخورد به منظور حفظ پويايي در شناسايي و رفع تنگناها، تشخيص سريع موقعيتها و تامين نيازهاي جدید مالی و بهينه سازي مستمر مديريت منابع و مصارف.

بديهي است بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران نيز در چارچوب اصول و سياستهاي اقتصاد مقاومتي، ضمن استمرار و تحكيم تلاشهاي خود در راستاي ارتقاي انضباط پولي جهت مهار تورم، حفظ و تقويت ثبات در بازار ارز و كاهش شدت تلاطمات و نوسانات در اين بازار جهت ارتقاي پيش بيني پذيري اقتصاد كشور و شفافيت هر چه بيشتر فضا براي سرمايه گذاران و فعالان اقتصادي و پايش مستمر سلامت شبكه بانكي و ارتقاي ثبات مالي در كشور اقدام نموده و به منظور بهبود خدمت رساني به توليد با كاهش ريسكها و آسيب پذيريها در نظام مالي كشور، تمامي تلاشها و مساعي خود را براي مساعدت به فعاليتهاي مولد اقتصادي كشور با اتخاذ رويكرد فعالانه تر در زمينه اطلاع رساني فعاليتها و اقدامات جهت تحقق شايسته شعار سال ١٣٩٤ بكار خواهد گرفت.

در خاتمه توفيق روز افزون تمامي همكاران خدوم و تلاشگر نظام بانكي را در دستيابي به هدف همدلي و همزباني ميان دولت و ملت عزيز از خداوند متعال خواستارم.

ولی اله سیف

۱۳۹۴/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...