نسخه چاپی

صادرات جهشی پتروشیمی در سال‌ جاری

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه امسال سرمایه‌گذاری سال‌های قبل در صنعت پتروشیمی به ثمر خواهد نشست و صادرات آن افزایش می‌یابد، از رونق سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در سال ۹۴ خبرداد.

به گزارش نما، مجتبی خسروتاج با بیان اینکه بخشی از رشد ۲۰ درصدی در صادرات غیر نفتی از سرمایه گذاری‌های انجام شده در سال های گذشته در صنعت پتروشیمی محقق می‌شود، گفت: با توجه به ارزش افزوده ایجاد شده در مجصولات پتروشیمی، این محصول یک ماده خام تلقی نمی‌شود و صادرات آن به منزله خام‌فروشی نیست؛ چراکه از گاز و فرآورده‌های نفتی به محصولات پلیمری و مواد شیمیایی تبدیل شده که هر کدام بیشترین ارزش افزوده را در بخش خود به وجود آورده است.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت خارجی افزود: البته همین محصولاتی که در بخش پتروشیمی صادر شده‌اند؛ می‌توانند یک مرحله دیگر نیز فرآوری شوند؛ اما ارزش افزوده اصلی را در فرآیند تبدیل گاز به مواد ایجاد کرده‌اند؛ بنابراین باید زمینه را برای رشد هرچه بیشتر صادرات محصولات پتروشیمی در سال ۹۴ با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و فرمایشات رئیس‌جمهور فراهم کرد.

وی تصریح کرد: اگرچه صادرات غیرنفتی در سال گذشته، رشد بسیار خوبی داشت؛ اما امیدواریم با عزم ملی که برای توسعه صادرات غیرنفتی شکل گرفته، در سال جاری شاهد رونق صادرات غیرنفتی باشیم. البته تحقق افزایش صادرات غیرنفتی نیازمند برخورد تعاملی با بخش خصوصی در گروه‌های مختلف کالایی و مشارکت همه بنگاه‌های بخش خصوصی است.

معاون وزیر صنعت افزود: در بخش معدن، وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال تکمیل زنجیره ارزش تولید تا صادرات است که بنابراین امیدواریم بتوانیم زمینه را برای صادرات محصولات معدنی نیز فراهم نماییم. این در حالی است که باید با برنامه ریزی، سرمایه گذاری های صنعتی را نیز افزایش داد.

به گفته خسروتاج، سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که هزینه های فعالیت های اقتصادی به حداقل برسد و اگر در فضای فعالیت های اقتصادی کشور این مقدمات فراهم شود بخش خصوصی برای مشارکت در سرمایه گذاری ها انگیزه خواهد داشت .

۱۳۹۴/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...