نسخه چاپی

فردو بدون انجام غنی‌سازی عملا تعطیل است

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: گفته‌اند فقط می‌توانیم در فردو كار تحقیقاتی انجام دهیم و غنی‌سازی متوقف می‌شود، كار تحقیقاتی را می‌توان در دانشگاه هم انجام داد و فردو بدون انجام غنی سازی عملا تعطیل شده است.

به گزارش نما ، حسن رحیمی‌روشن عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان پیرامون توافقات هسته‌ای لوزان به فارس گفت: بر اساس گفته مسئولان ایرانی توافقی صورت نگرفته و تنها یک سری راه حل مشترک ایجاد شده که در آینده متن توافق بر اساس این راه‌حل‌ها ارائه می‌شود ولی بر اساس گفته مسئولان آمریکایی یک توافق اولیه حاصل شده که جزئیات آن تیرماه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، مذاکرات باید در یک مرحله به نتیجه می‌رسید، اظهار داشت: از نظر حقوقی می‌توانیم بگوییم فعلا توافق صورت نگرفته زیرا متنی بر روی کاغذ نیامده و امضایی انجام نشده است و هرگاه این کار انجام شود می‌توان گفت توافق انجام شده که در این صورت توافق یک مرحله‌ای است.

رحیمی‌روشن در رابطه با تصمیمات صورت گرفته پیرامون مرکز فردو نیز گفت: عملا با تعطیلی فردو مواجه هستیم زیرا گفته‌اند فقط می‌توانیم در فردو کار تحقیقاتی انجام دهیم و غنی‌سازی متوقف می‌شود که در این صورت باید گفت فردو تعطیل شده است.

وی افزود: کار تحقیقاتی را می‌توان در دانشگاه هم انجام داد و فردو بدون انجام غنی سازی عملا تعطیل شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان با بیان اینکه ممکن است برخی از توافقات بهره‌گیری سیاسی داشته باشند، گفت: اینکه از پدیده‌های ملی و تاریخی مانند انرژی هسته‌ای استفاده جناحی و سیاسی داشته باشیم کار اخلاقی نیست زیرا تمام حزب‌ها و جناح‌ها باید در برابر تمامیت کشور و منافع ملی فدا شوند و اینکه از منافع ملی برای پیشبرد اهداف حزب‌ها استفاده کنیم سیاسی کاری محسوب می‌شود.

رحیمی‌روشن گفت: هر فردی که کار درستی انجام دهد مردم فهیم ایران از آن استقبال می‌کنند و نیازی به بهره‌گیری‌های سیاسی برای پیروزی در انتخابات نیست.

۱۳۹۴/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...