نسخه چاپی

ایجاد فرصت‌های مطالعاتی در داخل كشور

عکس خبري -ايجاد فرصت‌هاي مطالعاتي در داخل کشور

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای نخستین بار با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت فرصت های مطالعاتی در داخل كشور و در مراكز علمی، صنعتی و تولیدی ایجاد می شود.

به گزارش نما ، محمد فرهادی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه تاکنون فرصت های مطالعاتی عمدتا در خارج از کشور بوده است افزود: در این فرصت های مطالعاتی استادان می توانند در محیط های صنعتی دوره های مطالعاتی را بگذرانند.

وزیر علوم همچنین گفت: لایحه برخورد با تخلفات علمی تدوین و به دولت فرستاده شده است و در دستور کار دولت قرار دارد تا به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.

فرهادی افزود: امیدواریم با تصویب این لایحه بتوانیم در جهت حفظ کیفیت آموزش عالی و جلوگیری از تخلفات علمی اقدامات موثری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های این وزارتخانه در سال جدید پرداختن به کیفیت آموزش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی است گفت: بازنگری برنامه های درسی یکی دیگر از برنامه هاست و همه برنامه های درسی تا پایان شهریور در شورای عالی برنامه‌ریزی بازنگری می شود.

وزیر علوم افزود: تدوین و بازنگری رشته های علوم انسانی در شورای تحول علوم انسانی آغاز شده است و این موضوع امسال با سرعت بیشتری پیگیری می شود تا بتوانیم تحولی در آموزش رشته های علوم انسانی داشته باشیم.

فرهادی ادامه داد: تأسیس و ایجاد رشته های تحصیلی جدید و میان رشته ای، الکترونیکی کردن فرآیندهای جذب اعضای هیئت علمی، ترویج قانون گرایی بر مبنای منشور حقوق دانشجویی، توسعه کرسی های آزاداندیشی، توجه به پارک های علم و فناوری و ثبت اختراع، تقویت شرکت‌های دانش بنیان و توجه به دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین از دیگر برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

۱۳۹۴/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...