نسخه چاپی

كاهش ۲۵ درصدی فروش اكران‌های نوروزی

رئیس سازمان سینمایی گفت: قضاوت درباره فروش اكران های نوروزی زود است، اما فروش تا پایان دوازدهم فروردین در مقایسه با سال گذشته با كاهش ۲۵ درصدی روبرو بوده است.

به گزارش نما ، حجت اله ایوبی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت:‌ درباره کاهش فروش فیلم‌های اکران نوروزی افزود: سال گذشته اکران نوروزی خیلی زودتر از امسال آغاز و برخی فیلم ها زودتر از ۱۵ اسفند ۹۲ اکران شد در صورتیکه اکران نوروزی امسال از ۲۷ اسفند ۹۳ آغاز شد.

وی با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با اوایل نوروز امسال گفت: همچنین سینماها به سبب تقارن با ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تعطیل بود، ضمن اینکه تیزر فیلم ها از سیزدهم فروردین آغاز و پس از آن استقبال بیشتر شد.

رئیس سازمان سینمایی با ابراز امیدواری از پرفروش تر شدن اکران های نوروزی سینما افزود: امیدواریم امسال نیز مانند سال گذشته شاهد علاقه مندی و استقبال مردم از سینما باشیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سال گذشته فروش فیلم های سینمایی به ویژه در شهرستان ها افزایش داشت و امسال نیز به گفته مدیر فیلم های «هنر و تجربه» با فروش خوب مواجه بود.

ایوبی تفاوت عمده تولیدات سینمای ۹۳ با ۹۴ را در تغییر و تحولات بنیاد سینمایی فارابی عنوان کرد و گفت: امسال خوشبختانه با آغاز به کار به موقع مدیر بنیاد فارابی بعد از جشنواره فجر تعداد قابل توجهی از فیلمسازان دلسوز و کارگردانان برجسته تولید فیلم های خوب خود را آغاز کردند.

وی همچنین درباره تعداد پروانه های ساخت فیلم های امسال گفت: انتظار داریم حدود ۱۰۰ فیلم پروانه ساخت بگیرند که طبیعتا تعدادی از آن ها ریزش خواهد داشت، اما تقریبا مانند سال گذشته خواهد بود و در مورد فیلم اولی ها نیز ضوابط مطابق سال گذشته رعایت خواهد شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره افزایش قیمت بلیط های سینماها نیز گفت: علی القاعده پس از دو سال مخالفت شورای صنفی نمایش با افزایش نرخ بلیط و البته متناسب با تورم شاهد افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی نرخ بلیط ها هستیم، با این تفاوت که قیمت بلیط ها شناور خواهد بود.

ایوبی افزود: افزایش نرخ بلیط ها متناسب با کیفیت سالن‌ها و همچنین روزهای هفته شناور خواهد بود ضمن اینکه معتقدیم در مقایسه با دیگر کالاهای فرهنگی-هنری، بلیط سینما در ایران همچنان ارزان است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره تناقض افزایش قیمت بلیط سینماها با رویکرد استقبال مخاطبان از سینماهای کشور گفت: بعید می دانم افزایش قیمت بلیط سینما با استقبال نکردن مردم از سینما مرتبط باشد چرا که همچنان قیمت ها در سینماهای شهرستان ها پایین است و امیدوارم در فروش تاثیر چندانی نداشته باشد و شاهد افزایش فروش باشیم.

رئیس سازمان سینمایی افزود: تجربه نشان داده به روز کردن و نوسازی سالن های سینما همراه با اکران فیلم های جذاب در روندرو به رشد فروش ها تاثیرگذار است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نوسازی سالن ها در اولویت کار موسسه سینما شهر قرار دارد گفت: درصد قابل توجهی از سالن های سینمایی، بهسازی و نوسازی می شود ضمن اینکه تعدادی سالن سینمایی خوب به ویژه در شهرستان ها به سالن‌های موجود اضافه می‌شود.

ایوبی با اشاره به اینکه چندین فیلم فاخر در نوبت اکران های امسال قرار دارد افزود: فیلم های فاخر محمد رسول الله و رستاخیز به علاوه فیلم های خوب تولید شده سال گذشته امسال اکران می شود که مجموع این اکران ها در کنار ارتقای کیفی و کمی سالن ها در رونق سینمای کشور تاثیرگذار است.

رئیس سازمان سینمائی در پایان با اشاره به مسئله مهم تبلیغات سینمایی برای رونق سینمای کشور تاکید کرد: درصدد ایجاد راه های تبلیغ برای فیلم های سینمایی هستیم و امیدواریم صدا و سیما که نقش برجسته ای در این زمینه دارد در پخش تیزرهای فیلم ها ما را یاری کند.

۱۳۹۴/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...