نسخه چاپی

توافق با ایران بهتر از حد تصور بود

یكی از اعضای دموكرات كنگره امروز به شدت بر نتانیاهو تاخته و گفته كه مفاد توافق لوزان بهتر از حد تصور بوده و نتانیاهو باید از مخالفت بیشتر با توافقنامه بپرهیزد و خود را مهار كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سناتور «دیان فینشتاین» از اعضای دموکرات کنگره امروز به شدت بر نتانیاهو تاخته و گفته که مفاد توافق لوزان بهتر از حد تصور بوده و نتانیاهو باید از مخالفت بیشتر با توافقنامه بپرهیزد و خود را مهار کند.

نتانیاهو به شدت منتقد توافقنامه لوزان است و می‌گوید که «حفظ موجودیت اسرائیل» در آن دیده نشده است.

بر اساس خبر واشنگتن‌پست، خانم فین‌اشتاین امروز یکشنبه در خصوص چارچوب توافق به دست آمده در لوزان گفته «با صراحت بگویم، توافق از آنچه فکر می‌کردم بهتر است؛ فکر می‌کنم که این توافقنامه می‌تواند بسیار در خدمت منافع ما و عملیاتی باشد و روزی نو را نوید دهد.»

این سناتور کهنه‌کار آمریکایی به تحرکات ضدتوافقی نتانیاهو در روزهای اخیر هم اشاره کرد و هشدار داد که این رویکرد نخست‌وزیر صهیونیست‌ها می‌تواند به ضررش شود.

سناتور فین‌اشتاین در این خصوص گفت: «فکر می‌کنم اینکه اسرائیل با این توافق و فرصت پیش آمده برای اصلاح وضع رو به تیرگی خاورمیانه مخالفت کند،خیلی موضع مفیدی نباشد؛ امیدوارم نتانیاهو خود را مهار کند.»

ایران و ۱+۵ روز پنجشنبه بر سر چارچوب توافق جامع هسته‌ای به نقطه‌ای مشترک رسیدند و با خواندن بیانیه‌ای، این امر را در معرض اطلاع عموم گذاشتند.

از همان لحظات اول توافق اما تهران و واشنگتن نسخه‌هایی متفاوت از جزئیات تفاوت احتمالی (که موعد نهایی‌اش ۱۰ تیر است) منتشر کردند؛ وزیر خارجه ایران می‌گوید که آمریکایی‌ها توقعات خود را نوشتند و انتشار داده‌اند و هنوز هیچ چیز بر روی کاغذ قطعی نشده است.

۱۳۹۴/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...