نسخه چاپی

آخرین آمار از مسكن های مهر بی آب و برق

جانشین نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در طرح مسكن مهر از تكمیل خدمات آب، برق و فاضلاب یك میلیون و 550 هزار واحد از دو میلیون و 300 هزار واحد مسكن مهر خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود 500 هزار واحد مسكن مهر فاقد خدمات زیربنایی همزمان (تكمیل هر سه خدمات) هستند.

عبدالله سرتیپ‌زاده در گفت‌وگو با نما به نقل از ایسنا، با اشاره به فراهم‌آوردن خدمات بالا‌دستی اولیه (ایجاد شبکه اصلی، فرعی و غیره) 100 هزار واحد مسکن مهر از 500 هزار واحد مذکور اظهار کرد: آماده نبودن واحد‌های مسکونی در این بخش باعث شده که انشعابات وصل نشوند.

وی با اشاره به این‌که در ابتدای سال 1393 کمیته‌ای متشکل از نمایندگان وزارت نیرو، وزارت راه‌ و شهرسازی و معاونت راهبردی ریاست جمهوری با عنوان کمیته خدمات زیربنایی مسکن مهر تشکیل شد، گفت: در اولین بخش، پس از 2.5 ماه کار مستمر تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل خدمات سه‌گانه در کل مساکن مهر کشور مورد توجه قرار گرفت و این مساله از سوی سه دستگاه تایید شد.

جانشین نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در طرح ملی مسکن مهر با اشاره به اعتبار 5 هزار و 600 میلیارد تومانی مورد نیاز برای تکمیل خدمات مسکن مهر گفت: گزارش کمیته مربوطه به دفتر ریاست جمهوری نیز ارائه و مقرر شد که وزارت نیرو 300 میلیارد تومان از طریق منابع داخلی و از محل انشعابات باقی‌مانده مسکن مهر تامین اعتبار کند. همچنین قرار شد دولت (سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی) تا پایان 6 ماه اول سال 1393، 700 میلیارد تومان برای تکیل زیرساخت ها پرداخت کند.

سرتیپ‌زاده با اشاره به لزوم پرداخت هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تا پایان سال 1393 برای تامین خدمات مسکن مهر گفت: بدین ترتیب قرار بود در سال گذشته 2 هزار میلیارد تومان اعتبار از 5 هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز تامین شود. مابقی اعتبارات نیز مقرر شد درسال‌های 1394 و 1395 تامین شود.

وی با تاکید بر محدودیت‌های دولت در سال گذشته به خاطر افت قیمت نفت و ... گفت: در حالی که وزارت نیرو تا بهمن‌ماه بیش از 300 میلیارد تومان تامین اعتبار تامین کرد، امکان تامین 1700 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت میسر نشد بنابراین اعتبارات پیش‌بینی شده تامین نشد.

جانشین نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در طرح ملی مسکن مهر با اشاره به مصوبه‌ هیات وزیران در بهمن‌ماه سال گذشته گفت: قرار شد 500 میلیارد تومان نیز از محل مواد 10 و 12 قانون بودجه سال 1393 در اختیار مسکن مهر قرار گیرد؛ در این راستا کارهای قانونی مربوطه انجام شد اما به دلیل فقدان اعتبار در سال گذشته پولی پرداخت نشد و قرار شد تا پایان فروردین‌ماه از این محل بخشی از اعتبار در نظر گرفته شده در وجه وزارت نیرو پرداخت شود.

سرتیپ‌زاده با اشاره به این‌که در سال گذشته، 337 میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت‌های تابع وزارت نیرو تامین اعتبار شد گفت: وزارت نیرو 97 میلیارد تومان دیون به پیمانکاران در سال گذشته ایجاد کرد و 96.8 میلیارد تومان نیز از دولت اعتبار گرفت، لذا در مجموع 531 میلیارد تومان از طریق سه محل برای مسکن مهر تامین اعتبار کردیم و با این مقدار اعتبار 108 هزار واحد برق‌دار شدند و به 83 هزار واحد آب‌رسانی صورت گرفت؛ همچنین انشعاب فاضلاب 74 هزار مسکن مهر وصل شد.

خدمات 100 هزار واحد مسکن مهر در انتظار پایان کار

وی با اشاره به فراهم‌آوردن مقدمات تکمیل خدمات 100 هزار واحد مسکن مهر در زمینه‌های آب، برق و فاضلاب گفت: به محض تکمیل ساختمان‌ها انشعابات وصل می‌شود.

جانشین نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در طرح ملی مسکن مهر با اشاره به این‌که از یک میلیون و 550 هزار مسکن مهری که خدمات آنها تکمیل شده، 90 درصد شبکه فاضلاب دارند، گفت: عدم وجود شبکه فاضلاب 10 درصد مابقی به خاطر فقدان شبکه در شهرهای مربوطه است.

در صورت تامین اعتبار پرونده عمده مساکن مهر بسته می‌شود

سرتیپ‌زاده با اشاره به این‌که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز در سال جاری پرونده بخش قابل تحویل واحد‌های مسکونی مهر به مردم بسته می‌شود تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار تکمیل خدمات واحد‌های مسکونی مهر تا پایان سال 1394 اجرایی است و می‌توان این کار را انجام داد.

جانشین نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در طرح ملی مسکن مهر با اشاره به لزوم تامین پایدار آب و برق و دفع بهداشتی پایدار فاضلاب گفت: با توجه به روند تدریجی اسکان جمعیت در واحد‌های مسکونی مهر می‌توانیم عملیات تکمیلی را برای تامین پایدار خدمات ظرف دو تا سه سال انجام دهیم لذا این کار براساس پیش‌بینی در سال‌های 1395 و 1396 صورت خواهد گرفت.

۱۳۹۴/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...