نسخه چاپی

مجلس از اظهارات وزرای گرانی قانع نشد

عکس خبري -مجلس از اظهارات وزراي گراني قانع نشد

سخنگوی كمیسیون كشاورزی و عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفتند كه اعضای این كمیسیون‌ها از اظهارات وزرای گرانی در پارلمان قانع نشدند.

عباس پاپی زاده سخنگوی کمیسیون کشاورزی در گفتگو با مهر درخصوص جلسه اعضای این کمیسیون با وزیر جهاد کشاورزی، اظهار داشت: با توجه به اینکه این جلسه، جلسه معارفه اعضای کمیسیون با وزیرجهادکشاورزی بود، نخواستیم با طرح بحث‌های چالشی فشار زیادی بر وزیر وارد کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه توضیحات صادق خلیلیان در این جلسه به هیچ وجه قانع کننده نبود به طوری که در رابطه با میزان تولیدات آمار دقیق و اطمینان بخشی را ارائه نداد.

نماینده منتخب مردم دزفول در مجلس نهم با تاکید بر بی نتیجه بودن جلسه مذکور، گفت: از خلیلیان خواستیم که آمار دقیق و جامعی را از تولید محصولات کشاورزی به تفکیک مناطق جغرافیایی و همچنین میزان دقیق اعتبار تخصیص داده شده به بخش کشاورزی طی سالهای گذشته به مجلس ارائه دهد.

به گفته وی، قرار است در ماه مبارک رمضان خلیلیان برای ارائه گزارش در کمیسیون کشاورزی مجلس حضور یابد و نسبت به عملکرد خود در این حوزه پاسخگو باشد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس نهم در بخش دیگری از این گفتگو به محورهای دیگر مورد بحث این جلسه اشاره کرد و افزود: در این جلسه در خصوص گرانی گوشت، مرغ، شیر، مشکلات دامداران، اختیارات وزارت کشاورزی با خلیلیان صحبت و تصمیماتی اتخاذ شده است.

وی اعلام کرد: براین اساس، قرار است دولت به ازای هر کیلوگرم شیر خام 200 تومان برای تهیه نهاده های دامی یارانه به دامداران پرداخت کند.

غضنفری: وزارت صنعت به تنهایی مقصر نیست

براساس این گزارش، حسین گروسی عضوکمیسیون صنایع ومعادن نیز درباره جلسه مجلس با وزیر صنعت، معدن و تجارت به مهر، گفت: موضوعات مختلفی از جمله گرانی های اخیر و واردات بی رویه برخی محصولات در بازاردر این جلسه مطرح شد. به گفته وی، وزیر صنعت در این جلسه از خود دفاع کرد و اعلام کرد که این وزارتخانه به تنهایی مقصر در واردات نیست!

وی افزود: غضنفری معتقد است با توجه به اینکه بخش زیادی از واردات مربوط به خوراک دام و طیور است، وزارتخانه‌هایی نظیر جهاد کشاورزی نیز در این قضیه مقصرهستند.

گروسی با بیان اینکه در این جلسه به جمع بندی کاملی نرسیده ایم، گفت: قرار شد هفته آینده اعضای کمیسیون در محل وزارت صنعت جلسه ای را با معاونان این وزارتخانه بخصوص معاون بازرگانی که نقش عمده ای در واردات دارد ،داشته باشند.

۱۳۹۱/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...