نسخه چاپی

برگزاری ۸ جلسه برای احیای خانه احزاب

معاون سیاسی وزیر كشور از تشكیل حدود ۸ جلسه با احزاب در دوماه اخیر برای تعیین تكلیف خانه احزاب خبر داد و گفت: در خصوص حمایت مالی و همچنین اختصاص یارانه به احزاب باید تصمیم گیری كنیم.

به گزارش نما به نقل از مهر، محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور عصر امروز دوشنبه در پایان نشست هم اندیشی با دبیران کل احزاب با بیان اینکه حمایت از فعالیت احزاب وظیفه تک تک استانداران و فرمانداران و مدیران دولتی است، گفت: برقراری امنیت، حفظ کرامت همه کسانی که برای فعالیت سیاسی اعلام آمادگی، سخنرانی و ارائه دیدگاه دارند وظیفه ما است و آن را تکلیف و وظیفه می دانیم.

وی افزود: ما وظیفه داریم از همه جمع ها حمایت کنیم که اگر این وظیفه خود را انجام داده ایم تکلیفمان را در واقع انجام داده ایم و منتی بر سر کسی نداریم.

وی با بیان این مطلب که باید از تمامی احزاب قانونی و مشروع حمایت و آنان را در حرکت های قانونی شان همیاری کنیم، گفت: در خصوص حمایت مالی و همچنین اختصاص یارانه به احزاب باید در سال ۹۴ بنشینیم و تصمیم گیری کنیم.

به گفته معاون سیاسی وزیر کشور تامین امنیت مراسم ها و اجتماعات از وظایف حتمی وزارت کشور است و همچنین برخورد با تمامی کسانی که نظم این گونه جلسات را بر هم می زنند نیز از وظایف مهم ما به حساب می آید.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حادثه شیراز اشاره کرد و با بیان این مطلب که هیچ کس در نظام جمهوری اسلامی ایران از اتفاق شیراز حمایت نکرد، تصریح کرد: همه ایرانیان از این اتفاق دل خوشی نداشتند و استقبالی از این حرکت نکردند.

مقیمی در ادامه به موضوع خانه احزاب اشاره و بر احیای آن تاکید کرد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک مجمع عمومی خانه احزاب تشکیل و درباره احیای آن تصمیم گیری شود. نظر ما این است که خانه احزاب باید هر چه زودتر فعال شود و در این راستا نیز کمک های خود را نیز انجام خواهیم داد البته در این میان باید خود احزاب فعال باشند.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما از خانه احزابی که در چارچوب قانون و اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت کند حمایت می کنیم و بر این نکته نیز تاکید می کنیم که خانه احزاب متعلق به یک جناح خاص نیست.

وی گفت: در طول دو ماهی که بنده در معاونت سیاسی مشغول شده ام حدود ۸ جلسه با نمایندگان احزاب با موضوع احیای خانه احزاب تشکیل دادیم. ما بدنبال نشاط سیاسی در کشور هستیم و در این راستا وزارت کشور از تمامی استانداری ها و فرمانداری ها می خواهد که از فعالیت احزاب حمایت کند.

مقیمی با بیان که تمام تلاش ما این است که تمامی نظرات احزاب را بگیریم و اجازه اظهارنظر به آنان دهیم اظهار داشت: ما تلاش می کنیم توقعات احزاب از دولت را پیگیری و نتیجه آن را به سمع و نظر احزاب برسانیم.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: ما حدود دو جلسه دیگر نیز با احزاب برگزار خواهیم کرد تا در نهایت با جمع بندی پیشنهادات، جلسه ای را با وزیر کشور داشته باشیم.

وی همچنین بر نقش احزاب در کاهش تنش ها بین گروهها و شخصیت ها تاکید کرد و گفت: قطعا امسال که سال انتخابات است احزاب نقش حساسی در کشور دارند و می توانند در جهت آرامش و نشاط سیاسی کمک دهنده وزارت کشور باشند.

۱۳۹۴/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...