نسخه چاپی

بررسی تبعیض‌های دفترچه آزمون استخدامی دولت

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دفترچه آزمون استخدامی دولت را بررسی كردیم و تبعیض‌هایی در آن به چشم می خورد كه موارد تبعیض آمیز را به مسئولان اعلام كردیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، شهیندخت مولاوردی در نشست خبری که امروز سه شنبه به منظور تشریح اقدامات ستاد هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، افزود: زنان در دهه گذشته بیکارتر شده‌اند و باید تدابیر لازم را به منظور استفاده از این منابع انسانی به کار گیریم؛ چراکه اگر از توانایی‌های زنان به درستی بهره نبریم، پتانسیل‌های آنان از طرق دیگری نمودار می‌شود.

وی درباره اقدامات معاونت امور زنان و خانواده در سال جاری اظهار کرد: سال 93 را به بررسی در زمینه طرح‌های موجود در حوزه زنان پرداختیم؛ اما در حال حاضر بررسی‌های ما به اتمام رسیده و به برنامه‌های مشخصی دست یافته‌ایم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره بیمه زنان خانه‌دار اظهار کرد: امیدوارم لایحه بیمه زنان خانه‌دار در کمیسیون اجتماعی دولت بررسی شود، البته رایزنی‌هایی با سازمان تامین اجتماعی نیز انجام داده‌ایم.

مولاوردی تاکید کرد: لازم است مشوق‌های لازم را برای کارفرمایان بخش خصوصی در نظر بگیریم البته این مشوق‌ها بار مالی دارد که با توجه به توافق هسته‌ای امیدواریم رونق اقتصادی حاصل شود. در این شرایط تلاش می‌کنیم منابع مالی را به اندازه کافی برای کارفرمایان بخش خصوصی اختصاص دهیم.
حضور زنان در استادیوم‌ها را استفاده ابزاری نمی‌دانم

وی درباره حضور زنان در استادیوم‌ها گفت: این موضوع در دستور کار شورای امنیت کشور نبود، بنابراین خبر مربوط به بررسی حضور زنان در ورزشگاه‌ها در این شورا تکذیب شد. حضور زنان در ورزشگاه‌ها منجر به تشویق در توسعه ورزش و تاسیس محیط‌های ورزشی می‌شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به این پرسش که آیا حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای تلطیف محیط‌های ورزشی، نگاه ابزاری به زنان نیست، گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی زنان در ورزشگاه‌ها حضور داشتند و در کشورهای دیگر اینچنین است. حضور آنان موجب تلطیف اماکن ورزشی می‌شود و من این حضور را استفاده ابزاری از زنان نمی‌دانم.

مولاوردی درباره ضرورت تشویق حضور زنان در مسابقات ورزشی بانوان اظهار کرد: مشکلی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها در مسابقات زنان نیست. از سوی دیگر می‌توان با یک نظرسنجی میزان علاقه زنان برای تماشای نزدیک مسابقات ورزشی را به دست آورد؛ البته این صحبت به این معنا نیست که همه فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌ایم و به مطالبات دیگر زنان نمی‌پردازیم.

وی تاکید کرد: از دیدگاه دولت باید به جای پاک کردن صورت‌مساله، حضور آنان در ورزشگاه‌ها را مدیریت کنیم البته باید سازوکار این کار به گونه‌ای فراهم شود که موجبات نگرانی جامعه متدین کشور را فراهم نکند. در واقع نباید این موضوع را به دغدغه نظام تبدیل کرد تا برای آن مجبور به پرداخت هزینه شویم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره وضع ایران از نظر برابری جنسیتی و عدالت جنسیتی گفت: برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان تبدیل به برنامه سازمان ملل شده و شاخص‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است. هر ساله گزارشی براساس این شاخص‌ها در زمینه شکاف جنسیتی در کشورهای مختلف منتشر می‌شود.

مولاوردی تصریح کرد: در شرایطی که زنان و مردان برابر نیستند، صحبت از برابری، نابرابری جنسیتی را تعمیق می‌کند. بنابراین ما به موضوع عدالت جنسیتی می‌پردازیم و تلاش می‌کنیم در جهت تبعیض مثبت برای زنان عمل کنیم.

وی اضافه کرد: در سخنرانی خود در سازمان ملل به موضوع توانمندسازی زنان و عدالت اجتماعی پرداختم و به این موضوع در اسناد مکتوب نیز توجه کردیم. در حال حاضر شاخص مشارکت سیاسی زنان کمتر از 3 درصد است و امیدواریم در سال همدلی و همزبانی میان دولت و ملت به ارائه شاخص‌های ضروری و مورد نیاز در حوزه زنان بپردازیم. با توجه به آنکه بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اسلامی، جزو کنوانسیون رفع اشکال تبعیض علیه زنان هستند باید تمایل خود را برای برقراری عدالت جنسیتی و بهبود وضعیت زنان در عمل نشان دهیم.

۱۳۹۴/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...