نسخه چاپی

قطعه هنرمندان دیگری افتتاح می‌شود؟

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افتتاح "قطعه هنرمندان" جدید در بهشت زهرا(س) در آینده‌ای نزدیك خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افتتاح "قطعه هنرمندان" جدید در بهشت زهرا(س) در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

علی مرادخانی درباره مشکلاتی که اخیرا برای دفن تعدادی از هنرمندان درگذشته در این قطعه ایجاد شده است‌ با بیان این مطلب ادامه داد: ظرفیت قطعه هنرمندان پُر شده است و به همین دلیل به زودی با تعاملی که بین شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز سازمان بهشت زهرا (س) انجام شده قطعه جدید هنرمندان در بهشت زهرا(س) راه‌اندازی می‌شود.

او با اشاره به اینکه قطعه فعلی، حدود 700 مدفون را در خود جای داده است‌، گفت: ظرفیت قطعه جدید بسیار بیشتر است و کنار قطعه هنرمندان فعلی قرار دارد که پیش از این گلخانه بود.

مرادخانی همچنین اظهار کرد: البته درباره وضعیت قطعه هنرمندان باید بگویم که از ابتدا اشتباه کرده‌ایم و این قطعه را نباید به صورت تک واحدی می‌گرفتیم، چون در حال حاضر مفاخر به شکل تک تک دفن شده‌اند و با توجه به کمبود فضایی که اخیرا پیش آمد با خانواده‌های برخی از این عزیزان صحبت کردیم تا در صورت موافقت آن‌ها امکان دفن، هنرمند دیگری فراهم شود.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به این ترتیب تمام مجوز‌های تدفینی که صادر می‌شود با هماهنگی انجام شده میان مسئولان بهشت زهرا (س) و خانواده‌های هنرمندان است تا اجازه دفن دو طبقه را داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: با افتتاح قطعه جدید هنرمندان که فضای آن در حال آماده شدن است، باید این شرایط را برای آنجا هم لحاظ کرد، چون به هر حال کمبود جا پیش خواهد آمد،‌هرچند فعلا تا جایی که امکان دارد شرایط دفن را در همین قطعه هنرمندان فعلی فراهم می‌کنیم.

به گفته مرادخانی مکان جدید قطعه هنرمندان پس از نامه نگاری‌هایی که به امضای علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده و برای محمد باقر قالیباف، شهردار تهران ارسال شده و نیز با همکاری مدیران بهشت‌زهرا(س) آماده می‌شود.

۱۳۹۴/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...