نسخه چاپی

پیام احمدی نژاد تقدیم رییس جمهوری نیجر شد

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در سفر به كشور نیجر با 'محمدو ایسوفو' رئیس جمهوری نیجر دیدار كرد و دعوتنامه احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران از همتای نیجری خود را برای شركت در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد، تسلیم وی كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، 'عبدالرضا شیخ الاسلامی' وزیرتعاون، كار و رفاه اجتماعی در دیدار با 'محمدو ایسوفو' رئیس جمهوری نیجر برگسترش مناسبات میان ایران و نیجر تاكید كرد.

شیخ الاسلامی در این دیدار به اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری هرچه بهتر اجلاس سران غیرمتعهدها درتهران كه قرار است در نیمه اول شهریور آینده برگزار شود، اشاره كرد و سلام گرم رئیس جمهوری اسلامی ایران را به رئیس جمهور نیجر ابلاغ كرد و گفت: ایران هیچگونه محدودیتی در گسترش روابط با كشورهای آفریقایی بخصوص نیجر قائل نیست.

وی افزود: با توجه به تحولات منطقه ای و بین المللی بخصوص در شمال آفریقا تبادل نظر با سران كشورهای دوست نظیر نیجر بیش از پیش احساس می شود.

'محمدو ایسوفو' رئیس جمهوری نیجر نیز از دریافت پیام دعوت احمدی نژاد تشكر و قدردانی كرد و اظهار داشت: نیجر و جمهوری اسلامی ایران دو كشور بزرگ مسلمان هستند.

وی افزود: ایران یكی از قدرت های بزرگ امت اسلام محسوب می شود و داشتن اشتراكات دینی باعث تقویت و استحكام روابط شده است. ما آمادگی داریم كه روابط خود را با ایران تقویت نماییم.

گفتنی است شیخ الاسلامی قبل از این دیدار با 'بریجی رافینی' نخست وزیر نیجر، 'محمد بازوم' وزیر امورخارجه و خانم 'سابو فاطمه زهرا' وزیر اشتغال عمومی و كار نیجر ملاقات و گفت و گو كرد.

۱۳۹۱/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...