نسخه چاپی

شناسایی اموال بابك زنجانی در تاجیكستان

مسوول كمیته پیگیری پرونده بابك زنجانی در مجلس شورای اسلامی با تاكید بر محاكمه این متهم گفت: مقداری از اموال وی در تاجیكستان شناسایی و مدارك آن به قوه قضاییه ارسال شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: مسوول کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر محاکمه این متهم گفت: مقداری از اموال وی در تاجیکستان شناسایی و مدارک آن به قوه قضاییه ارسال شد.

حسین دهدشتی درباره نامه برخی از نمایندگان به رییس قوه قضاییه برای رسیدگی سریعتر به پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و بابک زنجانی این مطلب را بیان کرد.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی افزود: هنوز اطلاعی درباره رسیدگی به این پرونده در قوه قضاییه نداریم اما کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس، از 4 وزیر دولت، قبل از بررسی بودجه سال 94 کل کشور در سال گذشته سوالاتی پرسیده بود.

مسئول پیگیری پرونده بابک زنجانی در قوه مقننه تصریح کرد: تنها ابزار در اختیار نمایندگان در این زمینه، سوال، تحقیق و تفحص است که قرار شد این سوالات در دستور کار کمیسیون انرژی نیز قرار گیرد.

دهدشتی خاطر نشان کرد: البته برخی از معاونین وزارت نفت توضیحاتی درباره اقداماتشان برای پیگیری موضوع زنجانی داده اند و قرار است وزرای امور اقتصادی و دارایی، نفت، اطلاعات و دادگستری برای پاسخ درباره روند رسیدگی به پرونده بابک زنجانی به کمیسیون انرژی دعوت شوند.

وی اضافه کرد: افرادی که به طور غیر رسمی پرونده بابک زنجانی را پیگیری کرده اند، پس از سفر به تاجیکستان فهمیده اند که یک سری منابع متعلق به وی در این کشور وجود دارد و ما این مدارک را به قوه قضاییه ارایه کرده ایم.

دهدشتی افزود: تمامی تلاش نمایندگان پیگیری کننده پرونده بابک زنجانی این است که اموالی که در خارج از کشور متعلق به وی و دیگر افراد منصوب به زنجانی است هرچه سریعتر به کشور بازگردد.

وی با بیان این که مقداری از اموال زنجانی در داخل کشور سرمایه گذاری شده که در دسترس می باشد، خاطر نشان کرد: بخشی از این اموال نیز به صورت دست به دست به افراد دیگری از نزدیکان وی واگذار شده و مقدار دیگری از اموال وی نیز در کشورهای دیگر به نام افراد دیگری وجود دارد. نماینده مردم آبادان در مجلس با ابراز امیدواری نسبت به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته ای گفت: اگر تحریم ها برداشته شود فکر می کنم دیگر بهانه ای برای پس دادن اموال وی به کشورمان وجود نخواهد داشت.

دهدشتی تصریح کرد: با توجه این که بسیاری از اموال زنجانی در خارج از کشور است و یکی از بهانه ها بحث محدودیت ها و تحریم هایی است که کشورمان در آن درگیر می باشد، فکر می کنم تا چند ماه آینده که مذاکرات به نتیجه خواهد رسید می توان اموال زنجانی را کامل و حتی با سود و خسارت های آن بازگرداند.

وی همچنین تاکید کرد: اگر توافق نامه نهایی به امضا نرسد و اموال بابک زنجانی به همین شکل مسدود شده باقی بماند، باید این فرد و دیگر دوستان وی پاسخگو بوده و محاکمه شوند.

این نماینده مجلس درباره پرونده تامین اجتماعی نیز گفت: به دلیل این که حجم پرونده تحقیق و تفحص بسیار زیاد است، منطقی است که کمی رسیدگی به آن طول بکشد.

دهدشتی افزود: انتظار این است که قوه قضاییه رسیدگی به این پرونده را هرچه سریع تر آغاز کند.

۱۳۹۴/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...