نسخه چاپی

واردات 2.5 میلیارد دلار پوشاك قاچاق به كشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از 2.5 میلیارد دلار پوشاك قاچاق سال گذشته به كشور وارد شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمود نوابی پیش‌ازظهر امروز در سومین همایش استانی تجلیل از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف کنندگان مازندران با اشاره به اینکه همه باید در خدمت تولید جامعه باشند و عزت اجتماعی تولیدکنندگان ارتقاء پیدا کند، اظهار کرد: تولیدکنندگان به دنبال ایجاد اشتغال برای افراد جامعه هستند و با وجود مشکلاتی که در کشور وجود دارد به جایگاه‌های سوداگری روی نیاوردند در حالی بخش سوداگری منافع مادی بیشتری وجود دارد و زحمت کمتری نیز دارد.

*دقت در انتخاب واحدهای برتر

رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: همایش حمایت از مصرف‌کنندگان در 14 استان کشور برگزار شد و مازندران نیز از استان‌های است که در این زمینه فعال بود.

نوابی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای نهادینه‌کردن حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در دستور کار است، بیان کرد: اصرار داریم که این همایش‌ها پربارتر برگزار شود و نسبت به فرایند انتخاب واحدهای برتر حساسیت بیشتری انجام شود.

وی با اعلام اینکه حق‌الناس بر حق‌الله برتر است، افزود: ما در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم نیاز است در زندگی خویش هم نگرشی داشته باشیم و به این موضوع توجه کنیم.

نوابی با اعلام اینکه برای حمایت از حقوق مصرف‌کننده حمایت از تولید در دستور کار قرار گیرد و از ظرفیت موجود در کشور به خوبی استفاده کرد، گفت: محیط تشویق و ترغیب نیز در حمایت از تولید و مصرف مدنظر قرار گیرد.



*امضای تفاهم‌نامه برای حمایت از واحدهای برتر

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه برای حمایت واحدهای برتر نیز تفاهم‌نامه‌ای امضا می‌کنیم که نهادهای دولتی حمایت ویژه‌ای از واحدهای برتر در برنامه کاری خویش داشته باشند، گفت: بانک‌ها نیز حمایت از واحدهای تولیدی برتر را در برنامه کاری خویش قرار دهند و آیین‌نامه حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در کشور تنظیم شده است.

وی با اشاره به اینکه تولید در کشورهای چین، ژاپن و آلمان موفق بود به این دلیل تولیدکننده در خدمت مصرف کننده بود، اضافه کرد: باید تلاش کنیم با کمک انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به انتخاب تولید‌کنندگان برتر نزدیک شویم.



*برگزاری انتخابات انجمن حقوق مصرف‌کنندگان

نوابی یادآور شد: برنامه‌ریزی برای حضور در انتخابات انجمن حقوق مصرف‌کنندگان در دستور کار قرار گیرد، و تلاش داریم که انتخابات انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان را در نیمه‌نخست سال برگزار کنیم.

وی در ادامه خطاب به تولیدکنندگان گفت: روند تولید در کشور نگران کننده نیست، در شرایط تحریم بیش از 50 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم و این موضوع نشان می‌دهد که تولید در کشور پویا است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق تولیدکنندگان در کشور به میزان واردات 53 میلیارد دلاری در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در زمینه کالای مصرفی از رشد منفی 26 درصدی برخوردار بودیم.



*ابلاغ لایحه رفع موانع تولید هفته آینده

وی بیان داشت: برنامه‌ریزی برای افزایش سهم صنعت از منابع مالی کشور را در حال پیگیری است و طبق برنامه این رقم از 30 درصد به 40 درصد افزایش می‌یابد.

نوابی اضافه کرد: لایحه رفع موانع تولید تا اوایل هفته آینده ابلاغ می‌شود، این لایحه از نگرانی نمایندگان مجلس بود که با ابلاغ این لایحه بخش عمده از مشکلات صنایع رفع می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: 65 درصد در حوزه خودرو افزایش تولید داشتیم و کیفیت تولیدات ما در زمینه خودرو نسبت به قبل کاهش پیدا نکرده است.

*ساماندهی واحدهای صنفی

وی ورود قاچاق کالا به کشور را نگرانی عمده تولید‌کنندگان عنوان کرد و گفت: در حوزه پوشاک 6 میلیون دلار کالا از مبادی ورودی کشور وارد شده 2.5 میلیارد دلار قاچاق شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از ورود کالا قاچاق در بخش پوشاک موضوع ساماندهی واحدهای صنفی فعال در این زمینه در دستور کار است و باید تلاش کنیم که واحدهای فاقد پروانه نسبت به دریافت مجوز در این حوزه اقدام کنند.

نوابی در ادامه از برنامه‌ریزی برای شناسنامه‌دار کردن کالاها در کشور خبر داد و گفت: باید تلاش کنیم که کالاهای فاقد شناسنامه وارد بازار نشود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار همکاری مناسب صداوسیما برای حمایت از واحدهای تولیدی در کشور شد و تصریح کرد: هزینه تبلیغات کالا در کشور بسیار گران است بسیاری از بیلبردهای تبلیغاتی کشور متعلق به کالاهای خارجی است.

۱۳۹۴/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...