نسخه چاپی

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با نما:

انتشار فكت شیت فارسی تفاسیر مختلف را از بین خواهد برد

عکس خبري -انتشار فکت شيت فارسي  تفاسير مختلف را از بين خواهد برد

محمد صالح جوكار گفت: ضرورت دارد تا فكت شیت فارسی هم منتشر شود تا كاملا شفاف تمام مواضع ما بیان شود، تا هركسی برداشتهای متفاوتی از آن نداشته باشد.

محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار نما در ارزیابی خود از نشست نمایندگان مجلس با تیم مذاکره کننده اظهار داشت: در جلسه غیر علنی که دکتر صالحی با آقای ظریف با نمایندگان داشتند، سخنانی مطرح شد که امیدوارکننده بود. گرچه در برخی موارد همچنان ابهاماتی وجود دارد، البته این به معنای اقدامات مثبت دیپلماتهای هسته ای ما نیست.
وی افزود: باید توجه داشته باشیم از زمانی که توانستیم غنی سازی را افزایش دهیم و به 20 درصد دست یابیم و انباشت مواد غنی شده داشته باشیم ، توانستیم با پشتوانه ای محکم وارد مذاکره بشویم. ما فناوری هسته ای را به 20 درصد رساندیم که هم اکنون 5/3 درصد را برای ما تصویب کرده اند. البته این امر مرهون مجاهدتها و تلاشهای دانشمندان هسته ای ما و نهایتا حاصل خون شهدای هسته ای است .
جوکار تصریح کرد: تنظیم بیانیه مطبوعاتی لوزان ، حاصل مذاکرات ژنو و لوزان است که در این مدت پیگیری می شد. البته آقایان دکتر صالحی و ظریف این مساله را تاکید کردند که رسیدن به این مشترکات فقط یک بیانیه است و آن را توافق قلمداد نکردند. لذا در این نشست از تصمیمات و اقدامات در آینده عنوان شد و قرار شد تا جزئیات و نگرانی های نمایندگان در توافق نهایی حتما لحاظ شود.
وی افزود : بنا شد تا مجموعه نظرات و پیشنهادات در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جمع بندی و در اختیار دکتر ظریف قرار گیرد و آنها را عملیاتی کند. ضمن اینکه مطابق گفته دکتر صالحی قرار است تا فکت شیت فارسی این توافق نامه منتشر شود . زیرا آمریکاییها و فرانسوی این فکت شیت را منتشر کردند لذا ضرورت دارد تا این فکت شیت فارسی هم منتشر شود تا کاملا شفاف تمام مواضع ما بیان شود، تا هرکسی برداشتهای متفاوتی از آن نداشته باشد.
وی افزود: باز نشر فکت شیت های متفاوت باعث شد تا ابهامات زیادی ایجاد شد و هر کس تفسیر های مختلفی را ارایه دهد؛ لذا ما می توانیم مواضع خود را از طریق فکت شیت فارسی اعلام کنیم.
جوکار در رابطه با رفع تحریم ها نیز عنوان کرد: در رابطه با تحریم ها نیز دکتر ظریف قول دادند که رفع تحریم ها در یک نوبت انجام خواهد شد و مشمول دوره زمانی قرار نگیرد. همچنین تا قبل از تصویب قطعنامه در شورای امنیت ما هیچ گونه تعهدی اجرایی نکنیم .

۱۳۹۴/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...