نسخه چاپی

راهكارهای درمان فوری جوش‌های صورت

انواع صابون‌ها و شوینده‌های پوستی به عنوان كمك درمانگر در بهبود این عارضه پوستی تاثیر گذار هستند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر احسانی متخصص پوست در خصوص نقش شوینده‌ها و انواع صابون‌ها روی جوش‌های صورت بیان کرد: صابون‌ها و انواع شوینده‌های پوستی علی رغم تصوری که وجود دارد، تاثیر چندانی در درمان جوش‌ها نخواهد داشت در واقع این مواد اثر گذاری بسیار سریعی در درمان عارضه ندارند به طوری که شخص تصور کند با استفاده از صابون‌ها در عرض چند روز به بهبودی کامل در درمان جوش دست پیدا کنید.

احسانی در ادامه تصریح کرد: جوش‌ها بر اساس شدت و نوع درمان متفاوت است جوش‌های زیر پوستی با داروهای موضعی، جوش‌های التهابی و چرکی توسط داروهای خوراکی، آنتی بیوتیک‌ و هورمونی و در مواردی شدید‌تر از داروی دارای ویتامین A که در درمان جوش‌ها بسیار موثر است، استفاده می‌شود.

این متخصص گفت: به طور کلی نمی‌توان یک نوع درمان خاص برای تمامی انواع جوش‌ها توصیه کرد و نوع درمان بر اساس وسعت ضایعات آکنه و شرایط بیمار متفاوت است.

وی اضافه کرد: صابون‌ها و شوینده‌ها در درمان چربی پوست کمک کننده است اما در درمان جوش‌ها به عنوان یک کمک درمانگر به حساب می‌آید.

این متخصص پوست درباره راهکارهای فوری درمان جوش‌ها عنوان کرد: بر اساس نوع جوش‌ها و برای پاسخ سریع درمانی بهتر است از داروهای خوراکی و ضد جوش استفاده کرد.

احسانی در خصوص تاثیر جنسیت و گروه سنی در درمان جوش اظهار کرد: هر چه سن بالاتر باشد درمان سخت‌تر انجام می‌شود در بین هر دو جنسیت در دوران نوجوانی درمان آسانتر است اما در سنین بزرگسالی درمان آقایان سخت‌تر است به طور کلی هر چه سن کمتر باشد درمان سهل الوصل‌تر است.

۱۳۹۴/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...