نسخه چاپی

تعداد دانش آموزان كاهش پیدا كرده است

وزیرآموزش و پرورش از كاهش تعداد دانش آموزان خبر داد.

به گزارش نما ، وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان شهرستان اردستان با بیان اینکه در سه سال گذشته تعداد دانش‌آموزان کشور از ۱۹میلیون به۱۳ میلیون کاهش پیدا کرده است گفت: در این مدت اعتبارات وفضای آموزشی رشد یافته و باید از این فرصت در راستای کیفیت بخشی فضای آموزشی کشور استفاده کینم.

علی اصغر فانی کیفیت بخشی به آموزش و پرورش را رویکرد اصلی دولت یازدهم دانست و گفت: برنامه ششم توسعه براساس سند تحول نظام آموزشی تنظیم می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تشکیل کمیته رسیدگی به مناطق کمتر توسعه یافته برای رفع مشکلات این مناطق افزود: برای مجتمع های آموزشی روستائی سرویس عبور ومرور رایگان و اعتبار ویژه ای نیز برای ۴۰۰ هزار دانش آموز مدارس شبانه اختصاص یافته است.

آقای فانی زیر پوشش قرار دادن دانش آموزان را از سیستهای مهم آموزشی دولت اعلام کرد وگفت:۱۱۰ مدرسه تک دانش آموزشی و ۵ هزار مدرسه با کمتر از ۵ دانش آموز در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به ایجاد پژوهش سرای دانش آموزشی برای مناطق مختلف کشور افزود: که تاکنون بیش از ۴۰۰ پژوهشسرا در کشور ایجاد و برنامه ریزی لازم برای افزایش و ارتقا پژوهشسرا در مناطق آموزشی انجام شده است.

۱۳۹۴/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...