نسخه چاپی

آلزایمر شاه عربستان بدتر از همیشه

مجتهد فعال توئیتری عربستانی، در تازه ترین افشاگری‌های خود ضمن گزارش وضعیت جسمی پادشاه عربستان از پیام ریاض به ایران از طریق اردوغان خبر داده است.

به گزارش نما به نقل از فرهنگ نیوز، مجتهد فعال توئیتری عربستانی در مجموعه‌ای از توئیت‌های جدید گزارشی از وضعیت جسمی «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و خیز «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و پسر پادشاه برای رسیدن به قدرت ارائه داده است.

بر اساس این توئیت‌ها یکی از نگرانی‌های محمد بن سلمان که ریاست دیوان پادشاهی را در دست دارد این است که پدرش در سخنرانی‌ها گافی بدهد و اشتباه کند.

به گفته مجتهد سلمان بن عبدالعزیز از سال 2011 به آلزایمر مبتلا شده و وضعیت جسمی‌اش وخیم شده اما با این وجود گاهی توان عقلی اش سالم به نظر می رسد.

بر اساس این خبر وی همچنین با بیماری قلبی دست و پنجه نرم می کند و دچار گرفتگی عروق و فشار خون است.

همه خاندان آل سعود اعتراف می کنند که نقش ملک سلمان در اداره حکومت نمایشی است و تئوریسین سیاسی، اقتصادی و امنیتی عربستان محمد بن سلمان است که وزارت دفاع را نیز در دست دارد.

به گفته برخی منابع در وزارت خارجه عربستان، مسئولان کشورهای دیگر نیز کاملا از وضعیت سلمان و نقش پسرش در اداره کشور آگاه هستند.

بر این اساس «نایف بن محمد» که جانشین «مقرن بن عبدالعزیز» ولیعهد عربستان است به دنبال کنار گذاشتن ولی‌عهد و رسیدن به پادشاهی است و به محمد بن سلمان نیز وعده داده که او را به ولی‌عهدی خواهد رساند.

از سوی دیگر روایت دیگری نیز حاکی است که محمد بن سلمان به دنبال برکنار کردن نایف و مقرن است تا پس از پدرش به پادشاهی برسد.

مجتهد ادامه می‌دهد که محمد بن سلمان به منظور تقویت جایگاه خود برای اجرای عملیات «توفان قاطع» و حمله به یمن هیجان زده بود اما با طولانی شدن این عملیات، به دنبال ایجاد راه حلی برای آن است به همین دلیل از «محمد بن نایف» خواسته بود تا به ترکیه سفر کند و پیش از سفر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور با او گفت‌وگو کند.

بر اساس این خبر عربستان از ترکیه خواسته به صورت محرمانه به ایران اطلاع دهد که ریاض آمادگی حل بحران یمن را دارد.

۱۳۹۴/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...