نسخه چاپی

آمادگی نیروگاه‌ها برای تامین برق تابستان

وزارت نیرو اعلام كرد: ۷۰ درصد تعمیرات اساسی و دوره ای نیروگاه‌های برق كشور به منظور تامین پایدار و مطمئن برق تابستانی مشتركان به پایان رسید.

به گزارش نما به نقل از مهر، وزارت نیرو امروز با انتشار گزارشی در تشریح آخرین وضعیت آماده سازی نیروگاه های برق کشور به منظور تامین پایدار و مطمئن برق تابستانی مشترکان، گفت: از ابتدای دوره تعمیر نیروگاه‌های کشور که از ۱۵ شهریورماه آغاز شده، تاکنون عملیات تعمیر ۶۶ هزار و ۷۷ مگاوات ظرفیت نیروگاهی معادل ۶۹.۳۷ درصد کل برنامه تعمیر نیروگاه‌ها اجرا شده است.

بر این اساس تاکنون عملیات تعمیر ۱۱ هزار و ۲۶ مگاوات ظرفیت نیروگاهی معادل ۷۷.۸۶ درصد مجموع برنامه تعمیر اساسی نیروگاه‌ها و ۵۵ هزار و ۵۱ مگاوات ظرفیت نیروگاهی معادل ۶۵.۸۸ درصد مجموع برنامه تعمیر دوره‌ای انجام گرفته است.

در شرایط فعلی دو هزار و ۴۱۰ مگاوات از برنامه تعمیر اساسی و دوهزار و ۵۳۷ مگاوات از برنامه تعمیر دوره‌ای نیروگاه‌های برق در حال اجرا است. تا پایان برنامه تعمیر نیروگاهی، ۱۴ هزار و ۱۶۱ مگاوات تعمیر اساسی و ۸۱ هزار و ۹۷ مگاوات تعمیر دوره‌ای بر روی نیروگاه‌ها انجام می‌شود.

برنامه تعمیر نیروگاه‌های کشور همه‌ساله با پایان یافتن پیک مصرف برق در تابستان آغاز می‌شود و تا نزدیک شدن به اوج مصرف برق در سال بعد ادامه می‌یابد. این اقدام برای آمادگی هرچه بیشتر نیروگاه‌های کشور جهت تامین برق در تابستان و اوج پیک مصرف صورت می‌گیرد.

از این رو کل برنامه تعمیر سال‌جاری ۹۵ هزار و ۲۵۸ مگاوات است که ۶۹.۳۷ درصد کل برنامه تعمیر نیروگاه‌ها به پایان رسیده است.

۱۳۹۴/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...