نسخه چاپی

پوشش بیمه ای زنان خانه دار

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پوشش بیمه ای زنان خانه دار در سال ۹۴ خبر داد و گفت: این گروه از جمعیت كشور می توانند با پرداخت ماهانه ۱۸۰ هزار تومان تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار بگیرند .

یه گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، سید تقی نوربخش در حاشیه مراسم تجلیل از 102 نفر از زنان نمونه تامین اجتماعی به مناسب روز زن در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه بیمه زنان خانه دار در قالب بیمه مشاغل آزاد اجرایی می شود گفت : تنها درصورتی این گروه از جمعیت کشور می توانند خدمات حمایتی بگیرند که منابع ان تامین شود .

وی به قانون تامین اجتماعی برای مرخصی ایام بارداری زنان اشاره کرد و افزود : براساس این قانون ، سازمان تامین اجتماعی باید علاوه بر در نظرگرفتن شش ماه مرخصی تمام حقوق و مزایای این گروه از زنان بیمه شده را در این مدت بپردازد .

نوربخش همچنین از امادگی سازمان تامین اجتماعی برای اجری طرح 9 ماه مرخصی با حقوق و مزایا خبر داد و گفت : البته این طرح درصورتی اجرایی می شود که دولت منابع مربوط به ان را تامین کند .

وی با اشاره به اینکه حدود نیمی از کارکنان سازمان تامین اجتماعی را زنان تشکیل می دهند تعداد زنان دارای مسئولیت را با جمعیت شاغل متناسب ندانست و تاکید کرد : یکی از شاخصهای ارزیابی مدیران در سال 94 فراهم کردن زمینه رشد مدیریت زنان شاغل در سازمان تامین اجتماعی است .

نوربخش از پرداخت مابه تفاوت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان خبر داد و افزود : درصورت تصویب درصد پیشنهادی در هیئت وزیران، تامین اجتماعی آمادگی دارد مابه تفاوت حقوق این گروه از بیمه شدگان را تا اول اردیبهشت بپردازد .

۱۳۹۴/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...