نسخه چاپی

پرداخت غرامت برای خانواده‌های قربانیان سقوط هواپیما

دولت آلمان در واكنش به حادثه سقوط هواپیمای "جرمن وینگز" یك اصلاح قانونی را مد نظر قرار داده كه بر اساس آن بازماندگان قربانیان سقوط هواپیما حق دریافت غرامت را دارند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، دولت آلمان تصمیم دارد به عنوان واکنشی به سقوط هواپیمای "جرمن وینگز" یک تغییر قانونی را در پیش گیرد به گونه‌ای که در آینده قوانین جدید برای بازماندگان قربانیان حق دریافت خسارت را قائل می شود.

"یوهانس فشنر"، از کارشناسان حقوقی حزب سوسیال دموکرات آلمان در این راستا به روزنامه "راینیشن پست" اظهار داشت: سقوط فاجعه بار هواپیمای "جرمن وینگر"، نیاز به اقدام در این راستا را آشکار کرده است. گفتگوهای بین فراکسیون ها با وزارت کشور، دادگستری و امور اجتماعی باید حالا تسریع شود به گونه ای که تا قبل از تعطیلات تابستان نتیجه اعلام شود. همچنین باید این مسئله مشخص شود که آیا ادعای جبران خسارت تنها در کتاب قانون مدنی یا همچنین در قانون غرامت جرایم برای قربانیان یا در هر دو یکپارچه می شود.

در حال حاضر وابستگان قربانیان سقوط هواپیما تنها در صورتی حق ادعای خسارت دارند که بتوانند ثابت کنند مرگ عزیز آن ها همچنین در آن ها آسیب های سخت جسمی ایجاد کرده و روی سلامت آن ها تاثیر داشته است.

البته وابستگان قربانیان هواپیمای ساقط شده "جرمن وینگز" نمی توانند مستقیما از اصلاح این بند قانونی سود ببرند از آنجایی که اجرایی کردن این قانون برای وقایع سابق به ندرت امکان پذیراست. البته محافل دولتی انتظار دارند که شرکت هواپیمایی لوفت هانزا غرامت کافی را به خویشاوندان و وابستگان قربانیان این حادثه دلخراش بدهد.

در چهارم فروردین ماه یک فروند ایرباس ۳۲۰ متعلق به هواپیمایی جرمن وینگز آلمان که از شرکت های تابع هواپیمایی لوفت هانزا است در جنوب فرانسه سقوط کرد که ۱۵۰ نفر از سرنشینان و خدمه آن جان باختند که دو تن از خبرنگاران ایرانی به نام‌های میلاد حجت‌الاسلامی (خبرگزاری تسنیم) و حسین جوادی (روزنامه وطن امروز) نیز در بین قربانیان قرار داشتند.

بر اساس گزارش های منتشر شده ظاهرا کمک خلبان این هواپیما که از افسردگی و اختلالات روانی رنج می برده عمدا این هواپیما را به سقوط کشانده است.

۱۳۹۴/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...