نسخه چاپی

نشست مشترك با تیم هسته‌ای مثبت و جدی

عکس خبري -نشست مشترک با تيم هسته‌اي مثبت و جدي

كارشناس مسائل سیاسی نشست دیروز شماری از اصحاب رسانه و‌ كارشناسان با سیدعباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاكره‌كننده هسته‌ای را مثبت، جدی و رفع‌كننده برخی دل‌نگرانی‌های نخبگان دانست.

به گزارش نما ، حسن هانی‌زاده در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، نشست دیروز را کاملاً جدی دانست و گفت: برخی شرکت کنندگان در این جلسه دل‌نگرانی‌ها و ابهاماتی درباره روند، نتیجه و آینده مذاکرات هسته‌ای داشتند که با آقای عراقچی در میان گذاشتند.

وی افزود: در این نشست که چهار ساعت طول کشید کارشناسان دیدگاه‌ها و ابهاماتشان را درباره مذاکرات و سرنوشت آن مطرح کردند و آقای عراقچی هم به آن پاسخ داد و شرحی کلی از روند مذاکرات ارائه کرد.

هانی‌زاده، عمده دل‌نگرانی‌ها را شامل موضوعاتی مانند رآکتور آب سنگین اراک،‌ تأسیسات فردو و نطنز، بازرسی‌های سرزده و تضمین‌های امنیتی پس از توافق جامع احتمالی برشمرد که در این جلسه بحث و بررسی شد.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: پاسخ‌های آقای عراقچی به ابهامات و دغدغه‌های مطرح کاملاً مستدل و قانع‌کننده بود و برخی دل‌نگرانی‌های کارشناسان را برطرف کرد.

هانی‌زاده گفت: آقای عراقچی در این نشست از طرح نقادانه مذاکرات در رسانه‌ها و در سطح جامعه استقبال کرد و مقرر شد این جلسات به منظور هم‌افزایی و تبادل اطلاعات و دیدگاه‌ها ادامه یابد.

وی افزود: بنا بر اعلام آقای عراقچی در این نشست مذاکرات هسته‌ای هفته آینده از سر گرفته خواهد شد که بخش مهم و حساس آن تدوین توافقنامه جامع خواهد بود که بسیار دشوار است.

۱۳۹۴/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...