نسخه چاپی

صادرات محصولات فنآورانه ایران به روسیه

عکس خبري -صادرات محصولات فنآورانه ايران به روسيه

معاون علمی و فنآوری رئیس جمهور گفت: صادرات محصولات فنآورانه در زمینه های دارویی و بایو از سی میلیون دلار به ۳۰۰ میلیون دلار در آینده نزدیك خواهد رسید.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،‌ دکتر سورنا ستاری در حاشیه دیدار با دستیار ارشد رئیس جمهور روسیه در جمع خبرنگاران گفت: برخی داروهای شرکت های دانش بنیان در حال گرفتن تأییدیه های لازم برای ورود به بازار روسیه هستند.

وی افزود: ارتباطات مناسبی در حوزه فنآوری با کشور روسیه در چند ماه گذشته برقرار کردیم و این بازدید برای عقد تفاهمنامه هایی در زمینه های مختلف است.

ستاری با اشاره به برگزاری 30 جلسه کارشناسی در سفر دستیار ارشد رئیس جمهور روسیه به تهران گفت: در حوزه های مختلفی چون بایو،‌ علوم شناختی ، لیزر و نانو تفاهم نامه هایی بین دانشگاه دولتی روسیه و دانشگاههای تهران ، شریف و شهید بهشتی منعقد شد.

معاون علمی رئیس جمهور افزود: فعالیتهایی در حوزه فضایی و هوایی بر اساس توافقات انجام شده در آینده نزدیک با کشور روسیه خواهیم داشت.

وی افزود: ساخت تجهیزات نفت و گاز هم از جمله توافقات انجام شده در این جلسه است.

ستاری خاطر نشان کرد: همکاریهای علمی میان ایران و روسیه در آینده نزدیک گسترش خواهد یافت.

در سفر دو روزه دکتر آندری فورسنکو دستیار ارشد رئیس جمهور روسیه به تهران؛ رئیس دانشگاه دولتی روسیه و پژوهشگران علمی این کشور وی را همراهی کردند.

در این سفر تیم روسی از پارک علم و فنآوری پردیس ، دانشگاه شریف ، دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی بازدید کردند.

دستیارارشد پوتین: در 20 زمینه علمی با ایران همکاری می کنیم




دستیار ارشد پوتین گفت: در 20 زمینه علمی با همتایان ایرانی خود ملاقات داشتم و قرار شد تجربیات خود را به یکدیگر منتقل کنیم.


آندری فورسنکو در حاشیه دیدار با ستاری معاون علمی و فنآوری رئیس جمهور کشورمان افزود: همکاری علمی ما با ایران از 30 سال گذشته آغاز شد و اراده مشترک برای همکاری در زمینه تحقیقات بنیادی و آموزش دانشجویان وجود دارد.


وی با اشاره به مشخص شدن زمینه های علمی دو طرف گفت: از حرفه ای ترین متخصصان برای تعیین چارچوب و جمع بندی همکاریهای آینده دعوت شد و در حال حاضر به تفاهم متقابل رسیده ایم.


دستیار ارشد رئیس جمهور روسیه افزود: اولین طرح همکاری بین دو طرف در بخش سرطان شناسی و پزشکی و علوم شناختی خواهد بود.


وی تصریح کرد: توافق کردیم که دانشمندان دو طرف از زیرساختهای علمی دو کشور برای فعالیتهای آینده استفاده کنند.


فورسنکو گفت: ابزارهایی را برای تأمین بودجه پروژه های علمی مشترک در آینده آماده کرده ایم.


وی با اشاره به تشکیل کارگروهی مشترک برای تبادل دانشجو بین دانشگاهها و مؤسسات عالی گفت: در آینده این هیئتها فعالیتهای گسترده ای را در زمینه های مشترک انجام خواهند داد.


دستیار ارشد رئیس جمهور روسیه در خصوص بازدید از پارک علم و فنآوری پردیس گفت: این پارک واقعاً محلی فوق العاده برای شرکت های دانش بنیان و دانشمندان جوان است که می توانند سهمی اساسی در اقتصاد داشته باشند.


وی افزود: بدون شک محصولات این دانشمندان جوان در آینده نزدیک نه تنها در بازار ایران بلکه در بازارهای بین المللی نیز جایی خاص خواهند داشت.


فورسنکو با اشاره به تأسیس دره فنآوری در مسکو گفت: برای تأسیس این پارک فنآوری از تجربیات دوستان ایرانی استفاده خواهیم کرد.


در این دیدار تفاهم نامه هایی در زمینه های علمی بین طرف ایرانی و روسی امضاء شد.

۱۳۹۴/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...