نسخه چاپی

23 استان كشور در معرض گرد و غبار

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینكه درحال حاضر 23 استان كشور تحت تاثیر پدیده گرد و غبار هستند گفت: چهار استان در معرض بیشترین تاثیر از گرد و غبار با منشا داخلی هستند و بقیه استانها از كانونهای خارجی تاثیر می‌گیرند.

علی محمد شاعری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طرح مقابله با پدیده گرد و غبار در عراق توسط محققان و کارشناسان ایرانی تهیه و تحویل مسئولان این کشور شده است. بر این اساس مقرر شده است در مدت پنج سال، یک میلیارد و 200 میلیون دلار و برای مدت 10 سال، دو میلیارد و 400 میلیون دلار برای بیابان زدایی در این کشور هزینه شود.

به گفته وی، دو میلیون هکتار کانون بحران گرد و غبار در کشور عراق وجود دارد که اگر سالانه 200 هزار هکتار از این مساحت مهار شود ، بدون شک تا حد بسیار زیادی این معضل حل خواهد شد.

شاعری اظهارداشت: استانهای هرمزگان، سیستان و بلوچستان ، یزد و کرمان از استانهایی هستند که در معرض بیشترین تاثیر از گرد و غبار با منشا داخلی هستند و بقیه استانها از کانون های خارجی همچون کشور عراق تاثیر می گیرند.

معاون انسانی سازمان محیط زیست شاعری تصریح کرد: دلیل عراق باید حل این بحران را در اولویت برنامه های خود قرار دهد و ما نیز از طریق نهادها و مجامع بین المللی با جدیت پیگیر این مساله هستیم.

وی افزود: ایران تاکنون بارها آمادگی خود را به منظور کمک به کشور عراق از لحاظ اجرای طرح و تامین کارشناس مورد نیاز اعلام کرده آنها تا کنون هیچ اقدامی در این مورد انجام نداده اند.

۱۳۹۱/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...