نسخه چاپی

نامه دادستان كل كشور به همتای عربستانی

دادستان كل كشور گفت: در نامه ای به دادستان كل كشور عربستان، به طور جد خواسته ام با جدیت پرونده فرودگاه جده را پیگیری و رصد كند به نحوی كه دو مجرم آن به جزای عمل و اشد مجازات برسند.

به گزارش نما ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: از شخص دادستان کل عربستان در این نامه خواسته ام با اجرای عدالت کیفری کار را به شکلی دنبال کند که هم درس عبرتی باشد برای دیگران و هم امنیت زائران بیت الله الحرام و حرم امن الهی برای همیشه تامین و تضمین شود.

وی افزود: بخش بین الملل دادستانی کل کشور کار را تا حصول نتیجه دنبال خواهد کرد و این پیگیری علاوه بر آن چیزی است که وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت در حال انجام آن است و ما هم از طریق مقامات قضائی عربستان به پیگیری این پرونده ادامه خواهیم داد.

رئیسی در پاسخ به سئوالی درباره آخرین وضع پرونده گفت : آنچه ما دنبال کردیم وعده هایی است که مسئولان عربستانی دادند و تاکید کرده اند که کار در بخش دادستانی عربستان در حال دنبال و کامل شدن تحقیقات است.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه کار پیگیری پرونده باید به صورت سریع و جدی باشد، افزود : این احساس ناامنی که در قلوب همه مسلمانان به ویژه مردم ما ایجاد شده است باید به نحوی به احساس امنیت تبدیل شود.

رئیسی گفت: انتظار مردم این است که ماموران متخلف و مجرمی که دست به این عمل زشت زده اند و به دو نوجوان ایرانی تعرض کرده اند سریعاً به مجازاتشان رسیدگی شود .

وی درباره ادامه بازداشت مجرمان نیز افزود: تا آنجایی که ما اطلاع داریم مجرمان در بازداشت هستند، تحقیقات از آنان صورت می گیرد و بر اساس وعده هایی که دستگاه قضایی عربستان داده رسیدگی به سرعت در حال انجام است و ما هم روند را تا حصول نتیجه رصد می کنیم .

دادستان کل کشور با بیان اینکه آنچه اتفاق افتاد باعث نگرانی همه مسلمانان جهان شد، گفت: چون مکه و مدینه دو حرم امن الهی و مسئولان عربستانی طبق همه قوانین و مقررات موظف به ایجاد امنیت برای همه زائران بیت الله الحرام هستند احترام و امنیت زائران از ورود تا خروج باید محفوظ باشد.

رئیسی گفت: این کار بسیار زشت و ناپسند که در جده رخ داد از این جهت ناپسندی آن بیشتر شده است که دو مامور کشور عربستان آن را مرتکب شده اند.

۱۳۹۴/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...