نسخه چاپی

نرخ تورم بانك مركزی ومركز آمار همسو است

وزیر اقتصاد با تاكید بر اینكه من اختلاف معناداری بین نرخ تورم اعلامی بانك مركزی و مركز آمار نمی بینم، گفت: این دو نرخ كاملا همسو و هم جهت هستند و همدیگر را تایید می كنند.

به گزارش نما به نقل از مهر، علی طیب نیا وزیر اقتصاد در حاشیه مراسم ختم والده حجت الاسلام ابوترابی فرد که عصر امروز سه شنبه در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص تفاوت های نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران اظهار کرد: اصولا من اختلاف معناداری بین نرخ تورم اعلامی از سوی این دو مرکز نمی بینم بلکه تفاوت بسیار جزئی است.

وی افزود: به لحاظ روند تغییرات قیمت، این دو نرخ تورم کاملا همسو و هم جهت با یکدیگر هستند و همدیگر را تایید می کنند و در دوره هایی که تورم در حال افزایش بوده، هر دو افزایش پیدا کردند و دوره هایی که کاهش پیدا کرده است، هر دو کاهش یافته اند.

طیب نیا ادامه داد: تفاوت این دو نرخ تورم در حدی نیست که معنی دار باشد. وقتی تورم بالای ۴۰ درصد به تورم ۱۵ درصد می رسد، تفاوت نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران حدود نیم واحد درصد است که این تفاوت معنادار تلقی نمی شود.

وزیر اقتصاد به برگزاری جلسات مشترک دولت و مجلس اشاره کرد و گفت: این جلسات به صورت منظم تشکیل خواهد شد و بنا شده است که این جلسات بیشتر تشکیل شود چرا که مطابق مقام معظم رهبری امسال سالی است که دولت و مجلس باید با همدلی و همراهی تلاش کنند تا مشکلات مردم حل و فصل شود.

۱۳۹۴/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...