نسخه چاپی

تظاهرات زنان یمنی در اعتراض به تجاوزات عربستان

گروهی از زنان یمن امروز سه شنبه در صنعاء پایتخت این كشور در اعتراض به تجاوزات عربستان به كشورشان تظاهرات كردند.

به گزارش نما ، زنان یمنی در این تظاهرات شعارهایی با موضوع مقابله با تجاوزات و مداخلات خارجی سردادند و خواستار اقدام بین المللی برای قطع تجاوز گسترده هوایی عربستان علیه کشورشان و پایان دادن به کشتار زنان و کودکان و مردان بیگناه و تخریب تاسیسات عمومی در این بمباران ها شدند.

تظاهرکنندگان همچنین تاکید کردند که آماده جنگیدن در کنار مردان یمنی هستند و کشورشان را به قبرستان متجاوزان تبدیل خواهند کرد.

زنان یمنی از همه سازمان های حقوقی و بشردوستانه داخلی و بین المللی خواستند که به اوضاع یمن توجه کنند و برای پایان دادن به آلام مردم مظلوم این کشور تلاش کنند .

تظاهرکنندگان در شعارهای خود همچنین از پارلمان پاکستان و کشورهائی که از مشارکت در تجاوز عربستان به یمن خودداری کردند ، تشکر کردند .

" شرف غالب لقمان " سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که از آغاز تجاوز عربستان تاکنون 2 هزار و 571 یمنی کشته شدند و 3 هزار و 897 یمنی دیگر نیز زخمی شده اند و 40 هزار خانوار هم آواره شده اند.

لقمان روز دوشنبه در کنفرانسی خبری در صنعاء گفت : حدود 2 هزار و 265 منزل تخریب و بیش از هزار و 200 مرکز عام المنفعه و مسجد نیز با خاک یکسان شده است.

حملات هوایی گسترده عربستان سعودی به یمن با مشارکت دست کم ده کشور عربی و حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از ششم فروردین ماه امسال آغاز شده است.

۱۳۹۴/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...