نسخه چاپی

نفت در آسیا گران شد

در پی پیش بینی ها درباره احتمال كاهش تولید نفت شیل آمریكا و تاثیر آن بر كاهش عرضه بیش از حد نفت در بازارهای جهانی، بهای نفت خام در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا برای پنجمین روز پیاپی افزایش یافت.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، در پی پیش بینی ها درباره احتمال کاهش تولید نفت شیل آمریکا و تاثیر آن بر کاهش عرضه بیش از حد نفت در بازارهای جهانی، بهای نفت خام در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا برای پنجمین روز پیاپی افزایش یافت.

بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه مه در معاملات امروز 26 سنت افزایش یافت و هر بشکه از این نوع نفت در برابر 53 دلار و 55 سنت به فروش رسید.

بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مه نیز در این معاملات 43 سنت افزایش یافت و هر بشکه از این نوع نفت در برابر 58 دلار و 86 سنت به فروش رسید.

اداره اطلاع رسانی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد تولید نفت در هفت منطقه شیل کشور - که به میزان بی سابقه ای افزایش یافته بود- احتمالاً در ماه مه 57 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

بنا بر اعلام تحلیلگران، کاهش تولید نفت شیل آمریکا موجب کاهش عرضه بیش از حد نفت به بازار جهانی خواهد شد. این در حالی است که ورود نفت مازاد بر تقاضا به بازار موجب کاهش بیش از 50 درصدی بهای نفت خام بین ماه ژوئن تا ژانویه شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، دانیل آنگ، کارشناس سرمایه گذاری در مؤسسه «فیلیپ فیوچرز» سنگاپور گفت: « از آغاز این هفته، ما شاهد پیش بینی ها درباره کاهش تولید نفت هستیم که نشان می دهد تولید نفت شروع به کاهش کرده است.»

بانک «یونایتد اوورسیز» نیز اعلام کرد در پی انتشار گزارش هفتگی درباره ذخایر نفت خام آمریکا که قرار است چهارشنبه شب منتشر شود، ممکن است بهای نفت رو به افزایش گذارد.

۱۳۹۴/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...