نسخه چاپی

معاون نخست وزير عراق:

بسته شدن تنگه هرمز قیمت نفت را به 150 دلار می‌رساند

عکس خبري -بسته شدن تنگه هرمز قيمت نفت را به 150 دلار مي‌رساند

معاون نخست وزیر عراق با پیش بینی افزایش قیمت نفت به 150دلار در صورت بسته شدن تنگه هرمز گفت اگر تنش بین ایران و غرب افزایش پیدا كند با قیمت‌هایی روبرو می شویم كه تاكنون كسی ندیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی ، حسین شهرستانی تصریح کرد ، قیمت 100 دلار برای هر بشکه نفت برنت قیمتی رضایت بخش برای کشورهای تولید کننده و مصرف کننده انرژی است .

بر اساس این گزارش ، شهرستانی افزود به نظر من قیمت 100 دلار برای هر بشکه نفت برنت دریای شمال به اقتصاد جهانی اجازه رشد و رونق را خواهد داد و از سوی دیگر کشورهای تولید کننده نفت را نیز به تولید بیشتر انرژی تشویق خواهد کرد . وی افزود 100 دلار در هر بشکه نه تنها قیمتی مناسب و رضایت بخش برای عراق است بلکه این کشور می تواند با قیمت کمتر از100 دلار نیز به تولید نفت ادامه دهد .

بر این اساس ، وی افزود قیمت نفت با بیشترین کاهش خود از سال 2008 میلادی روبرو شده است و به نظر من قیمت کف برای هر بشکه نفت برنت دریای شمال باید بین 85 تا 90 دلار باشد .

وی در ادامه گفت اگر ایران تنگه هرمز را مسدود کند قیمت نفت به بیش از 150 دلار در هر بشکه خواهد رسید . واقعا نمی توان شرایط بازار نفت و قیمت انرژی را پیش بینی کرد ولی اگر تنش بین ایران و غرب بر سر مساله هسته ای افزایش پیدا کند با قیمتهایی روبرو خواهیم شد که تا کنون کسی آنها را مشاهده نکرده است .

وی در ادامه حاضر به اظهار نظر در خصوص بهره برداری عربستان از خط لوله قدیمی انتقال نفت با هدف کاهش تاثیرات منفی مسدود شدن تنگه هرمز نشده است . منابع آگاه عربستان اعلام کردند این کشور بار دیگر فعالیت خط لوله قدیمی انتقال نفت را که در دهه 1980 میلادی توسط عراق در مرزهای عربستان احداث شده است آغاز کرده است . ظرفیت این خط لوله 1.5 میلیون بشکه در روز است .

این خط لوله از سال 1990 میلادی پس از حمله صدام به کویت تا کنون بی استفاده بوده است . شهرستانی در این باره گفت این تصمیم بستگی به مقامهای سعودی دارد . گر چه این خط لوله تنها با هدف صادرات نفت عراق به دریای سرخ احداث شده است و ما از مقامهای ریاض می خواهیم اجازه دهند این خط لوله تنها برای اهداف از پیش تعیین شده مورد استفاده قرار گیرد .

۱۳۹۱/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...