نسخه چاپی

روحانی: اختلافی میان دولت و سایرقوا در تحقق برنامه‌های كلان وجود ندارد

رئیس‌جمهور با تاكید بر ضرورت حفظ توانمندی‌های علمی و فناوری كشور در تمام عرصه‌های انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تصریح كرد: مذاكره‌كنندگان هیچ‌گاه حقوق ملت ایران را فراموش نكرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در اولین جلسه شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی در سال 94 با اشاره به اینکه ابتدا و انتهای سال جاری متبرک به نام حضرت فاطمه زهرا (س) است، ابراز امیدواری کرد که فرهنگ محمدی و فاطمی بیش از پیش در کشور توسعه یابد.

وی با ستایش هوشمندی مقام معظم رهبری در نامگذاری سال به عنوان همدلی و همزبانی، افزود: همدلی با ایثار و فداکاری محقق خواهد شد و برای این کار باید از منافع فردی و گروهی برای اهداف بلندمدت و منافع ملی گذر کنیم.

رئیس قوه مجریه مبنای دولت را همفکری و همکاری با قوا و نهادها دانست و اظهارداشت: بحمدالله با وجود اینکه گاهی نظرات متفاوتی در برخی مسایل کشور دیده می‌شود، اما اختلافی میان دولت و سایر قوا در تحقق برنامه‌های کلان کشور وجود ندارد.

رئیس شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی همچنین ایستادگی بر حقوق و منافع ملی را اصل ثابت در مذاکرات هسته‌ای عنوان و یادآور شد: افکار عمومی دنیا، تحلیلگران، دوستان و حتی دشمنان ما روند تفاهمات اخیر را شکست جمهوری اسلامی تفسیر نمی‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ توانمندی‌های علمی و فناوری کشور در تمام عرصه‌های انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تصریح کرد: مذاکره‌کنندگان هیچ‌گاه حقوق ملت ایران را فراموش نکرده و نخواهند کرد و تحت هدایت‌های مقام معظم رهبری و در چارچوب خطوط اصلی مقتدرانه این راه را ادامه خواهند داد.

رئیس‌جمهور توفیقات کشور در زمینه‌های مختلف را حاصل امید و اعتماد مردم و تلاش همه قوا و مسئولان دانست و ابراز امیدواری کرد که دستاوردهای کشور با همدلی و همزبانی، حداکثری شود.

بر اساس این گزارش، ادامه رسیدگی به بحث تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب‌های آن از جمله طلاق دستور کار جلسه امروز شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی بود.

ادامه گزارش توصیفی از نرخ رشد طلاق و لزوم اتخاذ و اعمال تدابیری برای جلوگیری از روند افزایشی آن که در جلسه قبلی ارائه شده بود مطرح و به تمام ابعاد روش‌های مناسب پیشگیری از گسترش این آسیب در حوزه‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی، قضایی، انتظامی و غیره پرداخته شد.

در جلسه امروز اعضا به بررسی فعالیت‌های گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهادی که به صورت خودجوش در این عرصه مشغول فعالیت هستند، پرداختند و مقرر شد این نهادها مورد تشویق و حمایت قرار گرفته و تقویت شوند.

اعضا همچنین تصمیم گرفتند که گزارش ارائه شده از اجرای روش‌های پیشگیری از آسیب طلاق در یکی از استان‌ها را مورد بررسی دقیق قرار داده و در صورت حصول نتیجه موفق از این ارزیابی آن را در چند استان دیگر نیز به صورت آزمایشی به مورد اجرا گذاشته و نتایج حاصله را با نتایج به دست آمده از گزارش اولیه، راستی‌آزمایی و ارزیابی مقایسه‌ای نمایند و در صورت مطلوب بودن نتایج، آن را با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دولت و اختصاص اعتبارات لازم در سراسر کشور به اجرا بگذارند.

بر این اساس دبیرخانه شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی از همه دستگاه‌های دخیل در این موضوع از جمله قوه قضائیه، سازمان‌های مردم نهاد، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سایر نهادهای مرتبط خواست تا در ارزیابی گزارش ارائه شده از اجرای روش‌های پیشگیری از گسترش طلاق در یکی از استان‌های کشور و اجرای احتمالی آزمایشی آن در چند استان دیگر به شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی کمک کنند تا در صورت امکان تا قبل از پایان سال 94 بتوان اجرای این روش‌های راستی‌آزمایی و ارزیابی شده را در سراسر کشور به مورد اجرا گذاشت.

۱۳۹۴/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...