نسخه چاپی

نظر اصولگرایان (حبیبی،متكی،باهنر)در مورد انتخابات ریاست جمهور دهم

عکس خبري -نظر اصولگرايان (حبيبي،متکي،باهنر)در مورد انتخابات رياست جمهور دهم

برگزاری دهمین كنگره جامعه اسلامی مهندسین در روز جمعه بهانه‌ای شد تا اصولگرایان در حاشیه آن به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره مسائل روز جامعه از جمله انتخابات آینده ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران بپردازند.

به گزارش نما به نقل از ايسنا، محمد‌رضا باهنر دبيركل جامعه اسلامي مهندسين معرفي يك كانديدا از جريان اصولگرا براي انتخابات آينده رياست جمهوري را امري بعيد برشمرد.

وي در رابطه با شكل‌گيري حزب جامع و فراگير ، گفت: اين كار در مرحله اول نياز به نيروي انساني دارد يعني بايد افراد علاقه‌مند دور هم جمع شوند و حاضر باشند، در موضع تعريف شده و روشني همكاري كنند.

وي با بيان اين‌كه «شكل‌گيري حزب فراگير نيازمند پشتيباني‌هاي لازم و حمايت مالي است» تصريح كرد: حوزه نفوذ از ديگر نكاتي است كه در شگل‌گيري حزب فراگير بايد مورد توجه قرار گيرد.

دبيركل جامعه اسلامي مهندسين توضيح داد: فكر اوليه براي شكل‌گيري حزب جامع اصولگرايي از يك سال و نيم قبل به وجود آمده بود و حتي در مورد افراد نيز بررسي كرده بوديم، اما اخيرا فضاي سياسي كشور متفاوت شده است و شاهد رقابت دو گروه اصولگرا با هم بوديم و همين امر باعث شد كه شكل‌گيري يك حزب جامع اصولگرايي سخت باشد، البته عامل اصلي عقب‌افتادن اين كار به وجود آمدن فضاي تند سياسي در كشور به خصوص بعد از فتنه سال 88 بود.

وي با بيان اين‌كه «به نظر مي‌رسد فضا در حال آماده شدن براي شكل‌گيري يك يا دو حزب جامع در كشور است» گفت: ‌اميدواريم اين اتفاق تا زمان انتخابات رياست جمهوري آينده بيفتد.

وي همچنين درباره مهمانان دهمين كنگره جامعه مهندسين گفت:‌ ما از اكثر گرايش‌هاي اصولگرايي دعوت كرديم كه تعدادي از آنها آمدند و برخي شركت نكردند.

باهنر همچنين در مورد موضوع كنترل نقدينگي در كشور نيز يادآور شد:‌ وقتي تورم و گراني در كشور زياد مي‌شود، باعث بالا رفتن حقوق‌ها مي‌شود و برعكس و در نتيجه نقدينگي افزايش مي‌يابد، پس براي كنترل موج تورم اولين قدم كنترل نقديندگي است. يعني حقو‌ق‌ها و تسهيلات بانكي افزايش نيابد، البته اين به تنهايي كافي نيست و اقدامات جانبي نيز بايد انجام شود كه مهمترين آنها دميدن انرژي جديدي به بازار بورس است تا به جايگاه پيش‌برنده خود راه يابد و اگر اين اتفاق نيافتد تهديدي بزرگي براي تورم خواهد بود.

وي درباره تعيين معاوني براي دولت در راستاي دفاع در مقابل طرح‌هاي مجلس، گفت: اين مسائل برعهده معاون پارلماني رييس جمهور است كه آقاي فرزونده هستند و ايشان مي‌توانند و حق دارند چه كسي را معرفي كنند و رفت و آمد‌ها نيز مشمول ضوابط آيين‌نامه‌اي خواهد بود.

وي همچنين در رابطه با احتمال تعدد كانديد‌اهاي جريان اصول‌گرايي رياست جمهوري آينده، گفت: علاقمنديم به سمت اتحاد رويم، اما اين‌كه از اصولگرايان يك نفر كانديد شود بعيد به نظر مي‌رسد.

دبيركل جامعه اسلامي مهندسين افزود: مطالبه جدي ما از هيأت اجرايي يا شوراي نگهبان اين است كه به اين نكته توجه كنند، كانديداهاي رياست جمهوري بايد از رجل سياسي و مذهبي و مدير و مدبر باشند.

باهنر همچنين در رابطه با عدم حضور غفوري‌فرد در دهيمن كنگره جامعه مهندسين گفت: با ايشان تا ديروز جلسه داشتيم و ايشان براي عضويت در جام ثبت‌نام كردند.
محمدنبي حبيبي دبيركل حزب موتلفه نيز درباره اين‌كه آيا تشكل متبوع وي در جريان انتخابات رياست جمهوري يازدهم كانديداي مستقلي را معرفي خواهد كرد، گفت:‌ اگر در انتخابات رياست جمهوري يازدهم براي جريان اصولگرا يك رقيب جدي وجود داشته باشد، طبيعتا اصولگرايان بايد با ائتلاف وارد اين عرصه شوند.

وي گفت: اگر رقيب جدي براي جريان اصولگرا در انتخابات رياست جمهوري يازدهم وجود نداشته باشد و رقابت در درون خود اين جريان باشد، حزب موتلفه نامزد مستقل معرفي خواهد كرد.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا در اين مورد با كسي صحبتي شده و كانديداي اين حزب مشخص شده است، افزود: تا كنون در اين ارتباط با كسي صحبتي نكرده‌ايم.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي همچنين با اعلام اين خبر كه «در سال جاري كنگره حزب موتلفه اسلامي برگزار خواهد شد»، در پاسخ به اين سوال كه آيا ممكن است تغييراتي در ساختار رهبري حزب ايجاد شود، گفت: اين بستگي به تصميم شوراي مركزي جديدي دارد كه در كنگره حزب موتلفه انتخاب مي‌شود؛ چراكه شوراي مركزي جديد در جلسه اول يا دوم حزب در مورد حزب براساس اساسنامه و انتخاب دبيركل تصميم‌گيري مي‌كند و در واقع اين بستگي به تصميم جديد شوراي مركزي دارد.

منوچهر متكي با خودداري از پاسخ درباره احتمال كانديداتوري‌اش در انتخابات رياست‌جمهوري به خبرنگاران گفت: چه سوال‌هاي مهمي مي‌كنيد.

وزير پيشين امور خارجه كشورمان كه در رسانه‌ها بعضا از او به عنوان كانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري يازدهم نام برده مي‌شود، صبح روز جمعه در حاشيه كنگره جامعه اسلامي مهندسين در پاسخ به اصرار خبرنگاران مبني بر اين‌كه پاسخي صريح به آن‌ها در مورد حضورش در انتخابات رياست جمهوري بدهد، افزود: امروز سهميه‌اي براي مصاحبه ندارم.

وي با عذرخواهي از خبرنگاران اظهار كرد: ان‌شاءالله در فرصت‌هاي بعدي و آرام ، آرام به زودي در خدمت شما خواهم بود.

وي همچنين پاسخ به سوالاتي درباره مذاكرات ايران با 1+5 ، مسائل سوريه و ديگر مسائل جاري را به آينده موكول كرد.

متكي كه در دولت نهم و همچنين دولت دهم رياست دستگاه ديپلماسي كشور را برعهده داشت، در جريان انتخابات مجلس نهم مسوول كميته اجرايي جبهه متحد اصولگرايان بود.
مهدي زاهدي كه به تازگي عضو جامعه اسلامي مهندسين شده و براي عضويت در شوراي مركزي اين حزب كانديدا شده است نيز ابراز اميدواري كرد‌ كه تمام گروه‌هاي طرفدار نظام و انقلاب و ولايت فقيه حضور پرشور در انتخابات رياست جمهوري يازدهم داشته باشند و جريان اصولگرا در اين انتخابات به وحدت برسد.

اين نماينده مجلس نهم در جمع خبرنگاران با بيان اين‌كه اميدوارم جريان اصولگرا با وحدت در انتخابات رياست جمهوري سال آينده شركت داشته باشد، افزود:‌ فكر مي‌كنم كه شاهد حضور طيف‌هاي مختلف در انتخابات باشيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا فكر مي‌كند كه اصلاح‌طلبان در انتخابات شركت مي‌كنند، گفت: ‌ممكن است اصلاح‌طلبان حضور پيدا نكنند، ولي جرياناتي از آنها كه در در درون نظام هستند، در انتخابات حضور خواهند داشت.

وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا فكر مي‌كند كه از دولت دهم نيز كسي در اين عرصه حضور داشته باشد و دولت نيز كانديدايي خواهد داشت يا نه؟ تصريح كرد: اين را از دولت مرد‌ها بپرسيد.

زاهدي كه در دولت نهم وزير علوم بوده با دفاع از عملكرد دولت نهم گفت: دولت نهم عملكرد خوبي داشت.

وي همچنين در پاسخ به اين سوال خبرنگار ايسنا كه چرا عضو جبهه پايداري نشده با توجه به اين‌كه اكثر وزراي دولت نهم عضو اين جبهه هستند، گفت: هرجا كه رويكرد اصولگرايي باشد و در اين راستا حركت كند، من خود ر امتعلق به آن مي‌دانم.

۱۳۹۱/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...