نسخه چاپی

استقرار تانك های ارتش تركیه در مرز سوریه

یك روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی از استقرار تانك های ارتش تركیه در مرز با سوریه به دنبال تهدیدهای روز گذشته "رجب طیب اردوغان" خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاآرتض، به دنبال شدت یافتن تنش های میان آنکارا و دمشق، دست کم 15 تانک ارتش ترکیه در مرز با سوریه مستقر شدند.هاآرتض در ادامه می نویسد: رسانه های محلی ترکیه گزارش می دهند که دست کم 15 تانک و چندین خودروی زرهی در مرز این کشور با سوریه مستقر شده اند.

این خبر بعد از آن منتشر می شود که روز گذشته رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در نشست حزب عدالت و توسعه ( حزب حاکم ) سوریه را تهدید کرده بود.اردوغان دیروز در ادامه حملات لفظی خود به سوریه گفت : سوریه خطری بالفعل و مشخص برای ترکیه است.روزنامه حریت با انتشار این خبر می نویسد: اردوغان در نشست حزب عدالت و توسعه ضمن انتقاد از اقدام سوریه گفت که سوریه خطری بالفعل و آشکار برای ترکیه است و تمام نیروهایی که از خاک سوریه به مرز ترکیه نزدیک شوند از هم اکنون به عنوان یک تهدید تلقی خواهند شد.نخست وزیر ترکیه همچنین افزود : ارتش ترکیه بر اساس تنش های اخیر با سوریه قوانین نظامی خود را تغیییر داده و ارتش ما به هر گونه تجاوز مرزی پاسخ خواهد داد.اردوغان افزود: همه باید بدانند که خشم ترکیه از سوریه جدی است. روابط دوستی برای ترکیه باارزش است اما هرکسی باید این نکته را بداند که خشم ترکیه نیز به همان اندازه مهم است. جنگنده ترکیه در حریم بین المللی هدف قرار گرفته و در آبهای سوریه سقوط کرده است.
در همین رابطه روز گذشته احزاب مخالف دولت ترکیه، اردوغان را به استفاده از راه های دیپلماتیک برای حل تنش های آنکارا با دمشق فراخوانده بودند.
برای مثال، "دولت باغچه لی" رهبر حزب جنبش ملی ترکیه (MHP) اعلام کرد: دولت نباید در دام جنگ با سوریه و یا مداخله نظامی در این کشور بیافتد. برخی از کشورهای غربی سعی دارند تا ترکیه را به جنگ با سوریه ترغیب کنند و در این راه به آنکار فشار می آورند اما دولت نباید در این دام بیافتد.
رهبر حزب جنبش ملی ترکیه نیز با محکوم کردن اقدام سوریه در هدف قرار دادن جنگنده ارتش ترکیه، تاکید کرد که دولت ترکیه باید در پاسخ به سوریه باید قوانین بین المللی را در نظر بگیرد.
این حزب به همراه حزب صلح و دموکراسی (BDP) به رهبری "دمیرتاش" از دولت ترکیه خواسته اند که با استفاده از روش های دیپلماتیک و با استناد به قوانین بین المللی پاسخ سوریه را بدهد.

۱۳۹۱/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...