نسخه چاپی

زمان اكران فیلم محمد رسول‌الله (ص)

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلم سینمایی محمد رسول‌الله (ص) یكی از فاخرترین آثار هنری سینمای ایران است و عید فطر امسال اكران می‌شود.

به گزارش نما ، علی جنتی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان صومعه‌سرا اظهار کرد: بسیار مسرور هستم که به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید در این شهرستان حضور یافته‌ام.

وی با بیان اینکه گیلان مردمانی دوست‌داشتنی، ساده زیست و ولایت‌مدار دارد، افزود: این استان به ویژه شهرستان عالمان، هنرمندان و دانشمندان بزرگی را به جهان و کشور معرفی کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مردم صومعه‌سرا را دارای بسیاری از فضایل انسانی و اسلامی دانست و گفت: عالمان، فقها، هنرمندان و 500 شهید بزرگوار مدعای این موضوع است.

وی با بیان اینکه صومعه‌سرا جایگاه تشکیل بنیان نهضت جنگل، جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس بوده است، تصریح کرد: امسال آغاز نهضت جنگل برای ملت ایران با برخی از موفقیت‌ها همراه بوده و این مهم نشان‌دهنده سالی همراه با موفقیت، برکت برای ایران و مردم خواهد بود.

جنتی به وجود برخی موانع از جمله تحریم‌ها اشاره کرد و یادآور شد: این موانع مشکلات بسیاری برای مردم ما فراهم کرده و مانع از شکوفایی اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور شده است.

وی اضافه کرد: در چهار یا پنج سال گذشته به دلیل قطعنامه‌های مکرری که علیه کشورمان تصویب و تحریم‌های ظالمانه اعمال شد و با توجه به این شرایط بسیاری از امکانات ما راکد مانده و نیازهای اساسی مردم نیز به سختی تامین می‌شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه 20 تا 30 درصد هزینه‌ها تامین می‌شد، افزود: بر اساس مذاکرات صورت گرفته و به دست آمده تفاهم اولیه به امید خداوند به توافق جامع رسید و با برداشته شدن تحریم‌ها بسیاری از این موانع اقتصادی برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت با وجود تمام مشکلات تلاش کرده نیازها مردم را تامین کند، یادآور شد: هیچ زمانی در طول دو تا سه دهه اخیر انبارها و ذخایر کشور تا این اندازه تامین نشده بود.

جنتی سیاست دولت در طول 20 ماهه گذشته را کاهش نرخ تورم و تامین رشد اقتصادی بیان کرد و گفت: دولت زمانی که سکان هدایت کشور را به دست گرفت با یک تورم 44 درصدی مواجه بوده و نهایت تلاش خود را برای کاهش این نرخ انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه امسال رئیس جمهور رسماً اعلام کرد که باید نرخ تورم به 14 درصد برسد، تصریح کرد: تا پایان خدمت دولت نرخ تورم باید به یک رقم برسد و زمانی که تورم افزایش می‌یابد بیشترین ضرر مورد توجه مردم بوده و دولت تلاش می‌کند تا از نرخ تورم بکاهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از مشکلات جامعه را بیکاری در بین جوانان دانست و تصریح کرد: تلاش برای ایجاد اشتغال در جامعه به رونق اقتصادی و بخش کشاورزی مربوط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور بیمار بوده است، گفت: بیکاری مشکلی بوده که از ابتدای انقلاب تا کنون با شدت و ضعف همراه بوده است.

جنتی یکی از اساسی‌ترین مسایل در حوزه فرهنگی را مربوط به تحولات دنیا و وسایل ارتباطی نظیر شبکه‌های اجتماعی و ماهواره دانست و یادآور شد: در دنیا و کشور از این وسایل ارتباطی استفاده می‌کنند در حالی که استفاده از این گونه وسایل موجب شده به بسیاری از ساختارهای سنتی و اسلامی ما خدشه وارد و بنیان خانواده‌ها با خطر مواجه شود.

وی با اشاره به معضل بزرگ طلاق در جامعه اسلامی ایران، اظهار کرد: طبق آمارهای مستدل در شمال تهران در پنج سال نخست زندگی از هر سه ازدواج، یک ازدواج و در کرج از هر دو ازدواج، یک ازدواج به طلاق می‌انجامد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه افتخار می‌کنیم از اینکه کشوری فرهنگی هستیم، خاطرنشان کرد: مردم ما متدین، مذهبی و التزام به سبک زندگی اسلامی هستند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به سال دولت، ملت، همدلی و همزبانی افزود: این همدلی و همزبانی در سه بخش اعضای دولت، همدلی و همزبانی دولت و ملت و همزبانی و همدلی خود ملت باهم است.

جنتی گفت: مقام معظم رهبری به دلیل وجود برخی از شکاف‌ها احساس کرده‌اند که باید امسال به نام همدلی و همزبانی باشد تا موجبات رشد و پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف به وجود آید و در سایه این همدلی و همزبانی‌ها با یکدیگر بوده که می‌توانیم به اهداف بلند نظام دست یابیم.

وی با اشاره به مشکلات بیان شده توسط فرماندار و نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس، تصریح کرد: تمام مشکلات و موارد را به گوش رئیس جمهور و وزرای مربوطه رسانده می‌شود تا بتوانیم بخشی از آن را برطرف کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مسایل فرهنگی کشور، استان و شهرستان یادآور شد: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان فردی فرهیخته و جزو سرمایه‌های انسانی استان است.

وی به سیاست‌های فرهنگی کشور اشاره کرد و متذکر شد: تلاش شده یک فضایی ایجاد شود تا اهل قلم و فکر وارد صحنه شده و افکار خود را بیان کنند.

جنتی با بیان اینکه این کارها در چارچوب قانون و رعایت ارزش‌های دینی است، متذکر شد: تلاش شده از خرده‌گیری‌های بی‌جهت اجتناب شود.

وی از اکران فیلم محمد رسول‌الله (ص) در عید فطر امسال خبر داد و متذکر شد: موضوع کلیت این فیلم درباره زندگی پیامبر مهربانی‌ها و رحمت و برکت حضرت محمد (ص) بوده که از نظر کار سینمایی حرفه‌ای و فنی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فیلم محمد رسول‌الله (ص) را یکی از فاخرترین آثار هنری سینمای ایران دانست و یادآور شد: مدت زمان پخش این فیلم سه ساعت و 10 دقیقه است.

۱۳۹۴/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...