نسخه چاپی

یرموك حماس را به سوریه نزدیك می‌كند

یك روزنامه فرامنطقه‌ای در گزارشی با اشاره به درگیری نیروهای داعشی با فلسطینی‌ها در اردگاه یرموك تاكید كرد كه گروه‌های فلسطینی از جمله حماس در كنار ارتش سوریه درحال مقابله با تروریست‌ها هستند.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی با عنوان «یرموک: حماس سوریه را به آغوش دمشق بازمی‌گرداند» به بررسی وضعیت بحرانی در اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک می‌پردازد و می‌نویسد: اردوگاه یرموک درپی حمله داعش به ویرانه تبدیل شده است.

الاخبار با اشاره به اینکه گروه‌های فلسطینی برای مقابله با تروریست‌ها دست به سلاح برده‌اند، می‌افزاید: بخش شمالی اردوگاه در کنترل نیروهای فلسطینی و ستاد فرماندهی این نیروها است.

این روزنامه با اشاره به اینکه گروه‌های فلسطینی اعم از ملی گرا و اسلامگرا در حال نبرد با داعش در یرموک هستند، تصریح می کند که گروه‌هایی همچون «اکناف بیت المقدس» (شاخه سوری حماس)دست به سلاح شده‌اند و با فرماندهی مرکزی (نیروهای تحت فرمان جبهه ملی فلسطین به رهبری احمد جبرئیل) و دیگر گروه‌ها همچون گروه «النضال» و «فتح الانتفاضه» متحد شده‌اند.

خبرنگار الاخبار در ادامه گزارش میدانی خود از یرموک با اشاره به اینکه نیروهای اکناف بیت المقدس با تغییر راهبرد، بجای جنگ با نیروهای ارتش سوریه در حال نبرد با داعش و جبهه النصره در یرموک است، تاکید می کند که داعش حالا در حال بریدن سر نیروهای اکناف در میدان‌های اردگاه یرموک و به دار کشیدن این نیروهاست.

این روزنامه با اشاره به اینکه اکنون زمان سرزنش گروه اکناف به عنوان شاخه حماس در سوریه نیست، تصریح می کند که بحران در یرموک می تواند به پنجره ای برای دور کردن جنگ از اطراف فلسطین و سوریه است.

الاخبار در ادامه با بیان اینکه ۶۰ درصد یرموک در اختیار داعش و متحدش جبهه النصره قرار دارد، می‌نویسد: بین ۹ تا ۱۳ هزار نفر در مناطق تحت کنترل داعشی‌ها زیر نظر جنایت‌کاران داعشی و دادگاه‌های آنها هستند و ۵ هزار تن دیگر نیز وادار به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند.

الاخبار با اشاره به اینکه در درگیری‌های روزهای اخیر «محمد الزغموط» یکی از افراد نزدیک به ابو الولید، رئیس دفتر خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس پس از تسلیم شدن مقابل ارتش سوریه تصمیم به نبرد با داعش گرفت و در درگیری با تروریست ها در یرموک کشته شد.

۱۳۹۴/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...