نسخه چاپی

اوباما: امنیت استان الانبار عراق، خط قرمز است

باراك اوباما رئیس جمهور عراق، با خط قرمز دانستن امنیت استان الانبار در غرب عراق، متعهد شد از سقوط این استان به دست داعش جلوگیری نماید.

به گزارش نما به نقل از العالم، صباح کرحوت، رئیس شورای استان الانبار گفت: باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا امنیت استان الانبار در غرب عراق را خط قرمز دانسته و متعهد به جلوگیری از سقوط آن به دست داعش شده است.
پایگاه عراقی سومریه نیوز به نقل از کرحوت نوشت: هیأتی از نیروها و مسئولان استان الانبار با معاون سفیر امریکا در عراق دیدار کردند.
رئیس شورای استان الانبار افزود: معاون سفیر امریکا در بغداد، با باراک اوباما رئیس جمهور امریکا تلفنی گفتگو و دیدار هیأت استان الانبار و درخواست کمک آن از دولت امریکا پس از تحولات اخیر را به وی اطلاع داد.
کرحوت افزود: اوباما در این تماس تلفنی، که هیأت استان الانبار نیز در هنگام برقراری آن حضور داشت متعهد به جلوگیری از سقوط این استان به دست داعش شد و اظهار داشت: امنیت استان الانبار خط قرمز است.
این اظهارات باراک اوباما، در حالی است که ماه گذشته و در جریان عملیات ارتش و نیروهای مردمی عراق برای آزادسازی شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین از عناصر تروریستی داعش، دولت امریکا با خودداری از ارائه کمک و کارشکنی، باعث تأخیر در اجرای مراحل نهایی عملیات گردید.

۱۳۹۴/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...