نسخه چاپی

رئیس كارگروه نظارت مجلس بر واگذاری سرخابی ها در گفتگو با نما :

سیاسی از خرید پرسپولیس عقب نشینی كرد/ خودروسازان به دنبال خرید استقلال/ كمتر از دو سال كل پول را میتوانند به دست آورند

عکس خبري -سياسي از خريد پرسپوليس عقب نشيني کرد/ خودروسازان به دنبال خريد استقلال/ کمتر از دو سال کل پول را ميتوانند به دست آورند

حسن زمانی گفت : بسیار امیدواریم برای بار سوم خرید این دو باشگاه عملی شود و دیگر به مرحله بعد كشیده نشود.

به گزارش نما ، سومین مزایده واگذاری استقلال و پرسپولیس در شرایطی قرار است برگزار شود که در دو مزایده قبلی هیچ مشتری برای خرید سهام این دو باشگاه پرطرفدار پیدا نشد اما به نظر می‌رسد این بار سرخ‌ها مشتری پیدا کرده‌اند برای اطلاع بیشتر از جزئیات مزایده سوم برای فروش سرخابی ها به سراغ حسن زمانی رئیس کارگروه نظارت مجلس بر واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس رفتیم.

آقای زمانی آخرین خبر از واگذاری سرخابی ها چیست ؟
در جریان هستید که در روز 9 اردیبهشت ماه مزایده سوم انجام خواهد شد و ما امیدوار هستیم که بعد از 2 مزایده ناموفق که در سال گذشته انجام شد امسال شاهد این باشیبم که این گره از پای این دو باشگاه باز شود و آن برنامه ای که برای آنها پیش بینی شده ان شاالله  انجام شود و نسبت به واگذاری سریعتر این دو تیم اقدام شود ما در این چند روزه شاهد این بودیم که برخی از شرکتها و افراد اعلام آمادگی کردند برای اینکه بیایند و برای خرید این دو باشگاه اقدام کنند امیدواریم تا آن زمان پای کار باشند و از این فرصت استفاده کنند و پیشنهادات خودشان را ارائه دهند.

اینکه گفته شده است خودروسازان برای خرید استقلال و آقایان سیاسی و هدایتی برای خرید پرسپولیس اعلام آمادگی کردند چقدر صحت دارد؟
طبق آخرین خبری که به من داده شده من متوجه شدم اقای سیاسی از خرید پرسپولیس عقب نشینی کرده  و اعلام کرده تا زمانی که نتیجه پرونده ای که دارم مشخص نشود هیچ نظر خاصی ندارم ولی خود آقای هدایتی محکم پای کار است و باید ببینیم سازمان خصوصی سازی درباره ایشان می خواهد به چه نحوی عمل کند، خودروسازان هم اعلام آمادگی کردند برای این مسئله اما اینکه تا چه حد قرار است پای کار بایستند باید منتظر باشیم.

به نظر شما واگذاری این دو باشگاه به خودروسازان به یک نوعی دولتی کردن مجدد سرخابی ها نیست؟
ما در کشور خودروساز صد در صد دولتی نداریم ولی شما ببینید شرکتهای خودروساز در سال رقم های کلانی را برای تبلیغات خودشان هزینه می کنند چه جای بهتر از اینکه بیایند روی این دو تیم سرمایه گذاری کنند و به جای اینکه این پولها رو جای دیگه تبلیغات کنند بر روی این دو باشگاه متمرکز شوند و تبلیغات خودشان را روی پیراهن این دو تیم داشته باشند.

درباره شرایط جدید واگذاری و انجام مزایده سوم سرخابی ها نظرتون چیست و اینکه گفته شده بدهی های کامل این دو باشگاه را دولت می پردازد آیا نهایی شده است  ؟
این مزایده ای که گذاشته به این شکل است که خریداران در مقابل بدهی این دو باشگاه هیچ مسئولیتی ندارند و تمام مسائل گذشته دو باشگاه مربوط به سازمان خصوصی و بخش دولتی کار است و خود آنها وارد مذاکره با طلبکاران می شوند و خود آنها تسویه خواهند کرد.

ارزیابی شما از قیمتی که برای خرید این دو باشگاه گذاشته شده چیست ؟
قیمیت که برای خرید این دو باشگاه گذاشته شده 290 میلیارد تومان است قبلا 40 درصد این مبلغ به عنوان پیش پرداخت پیش بینی شده بود الان شده 20 درصد ، در شرایط مزایده قبلی مابقی پول خرید باید 2 ساله پرداخت می شد الان  مدت زمان 5 سال برای پرداخت این مبلغ در نظر گرفته شده است ، به نظر من تسهیلات خوبی برای خرید این دو باشگاه در نظر گرفته شده است و کسی کننده کار باشد من می گویم کمتر از دو سال کل پول باشگاه را می تواند از محل کارهای اقتصادی که انجام می دهد کسب کنند.

چقدر امیدوار هستید که مزایده چهارمی برای خرید سرخابی ها در کار نباشد ؟
 بسیار امیدواریم برای بار سوم خرید این دو باشگاه عملی شود و دیگر به مرحله بعد کشیده نشود چون این دو باشگاه در وضعیتی هستند که باید برای فصل بعد برنامه ریزی کنند اگر هر چه سریعتر سرنوشت این دو باشگاه مشخص شود می تواند در آینده روند مثبتی در فعالیت این دو تیم داشته باشد.
ممنون که در این گفتگو شرکت کردید.

۱۳۹۴/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...