نسخه چاپی

ولایت‌فقیه در راس همه امور است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: طبق قانون اساسی ؛ هم بیان امام خمینی (ره) و هم بیان رهبر معظم انقلاب در واقع ولایت فقیه است که در رأس امور است و مجلس نیز در جایگاه خود در رأس امور است و در امور اجرایی نیز دولت در رأس امور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاجالدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور که در برنامه «دیروز، امروز، فردا» سخن‌می‌گفت، در خصوص ارتباط دولت و مجلس اظهار داشت: هر نوع بحث، صحبت و نظرات کارشناسی را نباید حمل بر اختلاف و تنش کرد، در مجلس با وجود ۲۹۰ نماینده؛ گرایشات، جریانات، افکار و دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد. در نظام سیاسی ما حتی ائتلاف‌ها نیز اینگونه نیست که افراد تشکیل دهنده آن ائتلاف به طور صددرصد تابع ائتلاف خود باشند.

وی افزود: حتی فراکسیون‌های که در داخل مجلس شکل می‌گیرد مانند احزاب در پارلمان‌های کشورهای دیگر نیستند که تابع رأی حزب خود باشند. اکثریت نمایندگان در کشور ما مستقل تصمیم می‌گیرند هرچند سعی می‌کنند که با آن جریان کلی خود همراهی کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد:‌ تا آنجا که من در طول این سال‌ها تجربه کرده‌ام اینگونه بود که تا نماینده‌ای نسبت به مسئله‌ای حجت پیدا نکند رأی نمی‌دهد و یا رأی کلی می‌دهد. نمایندگان در کشور ما آزاد هستند. دولت نیز در کشور ما شبانه‌روز فعالیت می‌کند لذا اگر انتظار داشته باشیم که هیچ اختلاف‌نظری میان دولت و مجلس نباشد انتظار درستی نیست. بنابراین نباید این اختلاف‌نظرها را حمل بر اختلاف و شکاف کنیم بلکه این اختلاف‌نظرها سکوی برای رسیدن به تصمیم بهتر می‌دانیم.

میرتاج الدینی در پاسخ به این سؤال که چه نمره‌ای به مجلس هشتم می‌دهید، گفت: نمره من به مجلس هشتم پایین‌تر از مجلس هفتم است و این نمره بین ۱۲ تا ۱۴ است که این نمره براساس تعامل دولت و مجلس است.

وی خاطر نشان کرد: تعامل مجلس هفتم با دولت بیشتر از مجلس هشتم بود و این تعامل در مجلس هشتم سخت‌تر شد چرا که می‌دیدیم کارها به کندی و سخت پیش می‌رود. مثلاً تعداد سؤالاتی که از وزرا می‌شد و تشدیدهایی که در آیین‌نامه انجام می‌دادند کارها را سخت‌تر کرده بود. در آیین‌نامه‌ای که در مجلس هشتم نوشته شد حق دفاع از دولت در بسیاری از جاها گرفته شد و آیین‌نامه را نیز به گونه‌ای پیاده می‌کردند که دولت نمی‌توانست بیاید و از حقوق خود دفاع کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: در گزارش‌هایی که در کمیسیون‌های تخصصی می‌دادند یکی بر مبنای ماده ۳۳ آیین‌نامه داخلی مجلس بود و یکی بر مبنای ماده ۲۳۳ آیین‌نامه مجلس بود. طبق ماده ۳۳ اگر کمیسیونی درباره کارهای اجرایی یک وزارتخانه یا دستگاهی گزارشی بدهد این در مجلس قرائت می‌شود منتها این ماده یک تبصره ۶ داشت یعنی با قرائت این گزارش طبق این تبصره دولت می‌توانست در مجلس رفته و درباره آن دفاع کند و نظرات خود را بگوید. لذا در این مجلس وقتی می‌خواستند گزارشی را قرائت کنند می‌گفتند اجرای اصل ۳۳ منهای ماده ۶ می‌گفتند یعنی حق دفاع از دولت را می‌گرفتند که در بیشتر موارد اینگونه بود.

میرتاج الدینی گفت: در ماده ۲۳۳ تندتر از قبل بود چرا که در آخر ماده قبلی آن را به قوه قضاییه می‌فرستادند لذا کجا کسی را غیابی محاکمه می‌کنند و حق دفاع نیز به او نمی‌دهند که در این باره صحبت زیاد است.

حسین شیخ‌الاسلام مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این برنامه درباره جمله مجلس در رأس امور است امام (ره) گفت: قطعاً‌ مجلس در رأس امور است و این جمله امام درست است زمانی که رئیس جمهور این نکته را گفتند شاید توجه کافی نداشته و توضیح کافی ندادند.

وی گفت: روش امام برای تشکیل نظام به صحنه آوردن مردم بود و با آنچه در قبل و با تکیه بر نخبگان صورت می‌گرفت کاملاً متفاوت بود. امام با آوردن مردم به صحنه تغییر را ایجاد کرد و راه را ادامه داد. مردم با انگیزه الهی در صحنه حاضر می‌شدند و در مقابل توپ و تانک و مسلسل می‌ایستادند و این همان سیستمی است که امروز در بیداری اسلامی از آن الگوبرداری شده است.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کار اصلی امام این بود که در ابتدا مردم را متوجه خدا کنند و بعد دست خدا را در جماعت بینند و مردم را در صحنه حاضر کند به همین دلیل مردم را با یک مکانیزم خاص بر سرنوشت خودشان حاکم کردند. عقاید آقای رئیس جمهور بسیار محترم است این نکته را ما بارها دیده‌ایم که قدرت فسادآور است مگر آنکه در دست مردی الهی باشد به همین دلیل ما ولایت فقیه را انتخاب می‌کنیم.

شیخ الاسلام در ادامه یادآور شد: بدترین چالش‌های دولت و مجلس در زمان بنی‌صدر بود. بنی‌صدر در مقابل مجلس ایستاد و ما در نهایت دیدیم که مجلس وی را خلع کرد و رأی به عدم کفایت بنی‌صدر داد.

وی ادامه داد: حتماً آقای رئیس جمهور نمی‌تواند هیچ نماینده‌ای را خلع کند ولی مجلس می‌تواند آقای رئیس جمهور را خلع کند؛ همچنین مجلس می‌تواند وزرا را خلع کند که با این قدرت حتماً مجلس در رأس امور است.

وی افزود: من در دولت نیز بوده‌ام و از دولت به مجلس آمده‌ام و معتقدم کسانی که در دولت در قدرت هستند باید یک نیرویی مواظب‌شان باشد و آنها را نظارت کند در کار اجرایی احتمال خطا وجود دارد.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من به موضوع بیداری اسلامی اشاره کردم همین تفکرات آقای رئیس جمهور درباره بیداری اسلامی واقعاً سیاست خارجی کشور را معطل کرده است. ایشان اعتقاد دارند که این کارها را آمریکایی‌ها کرده‌اند (میرتاج‌الدینی: نه اینگونه نیست) البته من توضیح می‌دهم.

شیخ الاسلام ادامه داد: اگر مجلس هشتم قوی برخورد کرده بود، این موضوع را تصحیح کرده بود چون می‌خواهیم مجلس قوی‌ انتخاب کنیم عزیزانی که می‌خواهند رأی دهند باید بدانند مهمترین ارگان تصمیم‌گیر و ریل‌گذار کشور مجلس است. راه را مجلس باید مشخص کند حال لکوموتیو رأی می‌تواند تند برود یا کند برود.

میرتاج‌الدینی گفت:‌زمانی ما می‌خواهیم بحث ارزشی داشته باشیم و زمانی بحث حقوقی و قانونی می‌خواهیم داشته باشیم ما هم می‌گوییم مجلس در رأس امور است و امام با پشتوانه مردم به صحنه آمد که حرف کاملاً درستی است. من این سؤال را دارم که مجلس را مردم انتخاب می‌کنند، آیا رئیس جمهور را مردم انتخاب نمی‌کنند؟ در ضمن رأی رئیس جمهور چندین برابر مجلسی‌ها است. چرا که در انتخاب ریاست جمهور دیدیم که حدود ۲۵ میلیون به آقای احمدی‌نژاد رأی دادند و جمع کل آرا مجلس به ۱۰ میلیون نمی‌رسد. رئیس جمهور این را از همین مردم آورده است. لذا نمی‌توانیم بگوییم اینجا مردم هستند را آنجا مردم نیستند.

وی ادامه داد: دوم اینکه، فرمایشات حضرت امام (ره) را باید در کنار اصول‌ کلی که امام بر آن صحه گذاشته‌اند بگذاریم که یکی از آن اصول قانون اساسی است قانون اساسی هم با دیدگاه امام (ره) تغییر پیدا کرده است. آن زمان که امام فرمودند، «مجلس در رأس امور است» رئیس دولت نخست‌وزیر بود البته رئیس جمهور را هم مردم انتخاب می‌کردند ولی بیشتر وظایف تشریفاتی را برعهده داشت و لذا بعد از آن پست نخست‌وزیر در کشور حذف شد و مقرر شد رئیس جمهور رئیس دولت باشد. لذا زمان و شرایط متفاوت شده است.

* عزل نخست وزیر با رئیس جمهور کاملا متفاوت است

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: اگر کسی بگوید مجلس در رأس امور است زمانی بود که می‌توانستند نخست وزیر را بگذارند و بردارند و این کاملاً با عزل رئیس جمهور متفاوت است یعنی زمانی که می‌خواستند نخست وزیر را عوض کنند با ۵۰ +۱ رأی می‌توانستند این کار را بکنند اما درباره عزل رئیس جمهور اینگونه نیست. رئیس جمهور با تنفیذ ولایت فقیه آمده است. در ضمن بعد از استیضاح رئیس جمهور توسط مجلس اگر رهبری حکم تنفیذ خود را برندارد وی همچنان رئیس جمهور است. لذا اینگونه نیست که مجلس بتواند به تنهایی رئیس جمهور را بردارد.

میرتاج‌الدینی در ادامه تصریح کرد: طبق اصل ۱۱۳ قانون اساسی تأکیددارد بعد از مقام معظم رهبری رئیس جمهور عالی‌ترین مقام رسمی کشور است عالی‌ترین یعنی اینکه بعد از مقام معظم رهبری در رأس امور است.

وی افزود: مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز در اموری که مستقیماً به رهبری مربوط می‌شود را برعهده دارد. بنابراین وقتی می‌گوییم مجلس در رأس امور است مجلس دو وظیفه قانونگذاری و نظارت بر مجریان را برعهده دارد که در انجام این وظایف در رأس امور است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: وقتی ما این را می‌گوییم منظورمان این نیست که رئیس جمهور در مقابل مجلس بایستد؛ طبق قانون اساسی ؛ هم بیان امام خمینی (ره) و هم بیان رهبر معظم انقلاب در واقع ولایت فقیه است که در رأس امور است و مجلس نیز در جایگاه خود در رأس امور است و در امور اجرایی نیز دولت در رأس امور است.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با اینکه قدرت اجرایی رئیس‌جمهور مثال زدنی است، از دولت خواست بیشتر از گذشته از مشورت مجلس بهرمند شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام میرتاج الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور و حسین شبخ الاسلام مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی میهمان برنامه" دیروز، امروز، فردا" بودند.

میرتاج‌الدینی در خصوص موضوع بیداری اسلامی اظهار داشت: مشی اصلی نظام جمهوری اسلامی همان است که حضرت آقا بیان می‌فرمایند. در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در ۱۷ ربیع و آقای رئیس جمهور دقت داشتم که صحبت‌هایشان شبیه به هم بود.

وی یادآور شد: حضرت آقا در سخنانشان کلمه بیداری در کل جهان را فرمودند. بیداری اسلامی در جهان اسلام است و حضرت آقا طی یک پیش‌بینی حکیمانه مانند حضرت امام (ره) که درباره شوروی پیش‌بینی فرمودند، فرمودند بیداری‌ها به اروپا و آمریکا هم کشیده خواهد شد. بنابراین در مرحله اول بیداری اسلامی است در مرحله دوم بیداری در سطح جهانی و مستضعفان جهان است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین یادآور شد: امام (ره) فرموده بودند که قرن ۱۵ هجری قرن بیداری مستضعفان عالم است و امروز انقلاب اسلامی باعث این بیداری شده است. رسالت جهانی انقلاب اسلامی جزو منویات امام (ره) و حضرت آقا بوده است و هم در مقدمه قانون اساسی آمده است به همین دلیل آقای رئیس جمهور از کلمه بیداری انسانی استفاده می‌کند و اشاره هم به بیداری انسان‌ها دارد. اینکه شما فرمودید آقای رئیس جمهور اعتقاد دارد این خیزش‌ها را آمریکاییها راه انداختند، اصلاً چنین اعتقادی نیست، بلکه ایشان می‌گوید انقلابیون مواظب باشند در این کشورهای اسلامی آمریکایی‌ها مسلط نشوند و مدیریت انقلاب‌ها را به دست نگیرند.

میر تاج الدینی متذکر شد: مردم مصر هنوز انقلابی هستند ولی آیا بعد از این همه تلاش انقلاب مصر کامل شده است؟ امروز هنوز شورای نظامی رأس کار است و هنوز صادرات گاز به اسرائیل قطع نشده است، و قرارداد ننگین کمپ‌دیوید هنوز فسخ نشده است.

شیخ‌الاسلام در ادامه در خصوص وظیفه نظارت و قانونگذاری مجلس و در خصوص تعامل میان مجلس و دولت گفت: من تفسیرهای آقای میرتاج‌الدینی را کاملاً قبول دارم یکی از اشکالات ما این است که قانونی تصویب شود و بعد بگویند که آن را اجرا نمی‌کنیم و یا اینکه در عمل آن را اجرا نکنند ما متأسفانه در این دوره این را داشته‌ایم و یا اینکه از دوره‌های قبل بیشتر بوده است.

وی گفت: اولین دلیل من برای اینکه مجلس در رأس امور است برای تصمیمی است که مجلس می‌گیرد زیرا ید جمعی است و مکانیزم جمعی دارد. بله زمانی رهبر معظم انقلاب و یا قانون اساسی بر نکته‌ای تصریح دارد و ما آن را قبول داریم ولی کسی دیگری را قبول نداریم که بگوید من قانون را اجرا نمی‌کنم. قانون تصویب می‌شود برای اینکه قوه مجریه اجرا کند. لذا اگر قوه مجریه اعتراضی دارد باید از طریق مکانیزم موجود اقدام کند در دولت یک انسان قوی مانند آقای میرتاج‌الدینی وجود دارد که مسلط به امور است لذا می‌توانند از طریق ایشان مسائل را پیگیری کنند اما زمانی که قانون تصویب است این بسیار بد است که اجرا نشود چرا که در این صورت بعد از این سنگ بر روی سنگ بند نمی‌شود. انشاءالله ما در مجلس آینده باید قوی حرکت بکنیم و هم خود مجلس و هم رئیس آن باید قوی باشد. من نیز به مجلس هشتم نمره ۱۲ تا ۱۴ را می‌دهم.

در ادامه برنامه میرتاج‌الدینی در پاسخ به سؤالی در خصوص ویژگی‌های مجلس گفت: مجلس در مسائل کلان کشور و رویکرد نظام اسلامی و براساس سیاست‌های کلی که رهبری تعیین می‌فرمایند اگر همسو و همگن باشد اساس آن را خوب پی‌ریزی کرده‌ایم که در این صورت خوب است. یعنی مثل مجلس ششم نباشد که با اپوزیسیون تبدیل شود و در مقابل نظام و رهبری بایستد.

وی گفت: امام همیشه به موضوع مجلس حساسیت داشتند و در وصیت‌نامه‌شان نیز تأکید داشتند که نگذارید حتی یک نفر نفوذی در میان شما باشد و اگر کسی وابسته به دشمن بود خودتان اعتبارنامه آن را رد کنید. بودن نظریات مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی در چارچوب نظام اسلامی مطلوب است و موجب پویایی مجلس می‌شود، اما همیشه باید یک اکثریت هماهنگ باشند که بتوانند مسائل مملکت را پیش ببرند. بنابراین معتقدم اگر جریان پیروز در مجلس و دولت هماهنگ باشند می‌توانند کارها را به خوبی پیش ببرند. در مجلس اول و دوم نیز حزب جمهوری اسلامی هم در مجلس اکثریت بود و هم بعد از جریان بنی‌صدر دولت به دست این اکثریت افتاد و در آن حزب به صورت هماهنگ درباره موضوعات کشور اقدام می‌کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: اگر فضا به گونه‌ایی شود که مجلس به یک جهت و دولت نیز به یک جهت دیگر باشد و فضا در تنش باشد مدیریت اجرایی کشور دچار رکود و کندی در عمل می‌شود که متأسفانه امروز دچار این وضعیت هستیم. اگر هماهنگی‌ها بیشتر باشد ما شاهد سرعت عمل در مسائل اجرایی کشور خواهیم بود.

میرتاج الدینی یادآور شد: در مرحله اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها هماهنگی بین مجلس و دولت وجود داشت و کاری که ۲۰ سال بر روی زمین مانده بود به اجرا درآمد اما امسال کارها کمی عقب‌ افتاده است زیرا اختلاف‌نظرها به وجود آمده است زیرا مجلس خواست قانونی را که نوشته بود مجدداً تغییر دهد و ماده‌ای را آورد و تصویب کرد. لذا اینگونه کارها از اجرای موفق جلوگیری می‌کند.

وی افزود: البته اگر چیزی قانون شد ولو اینکه دولت آن را به صلاح نداند باید عمل کند. دولت آقای احمدی‌نژاد البته تاکنون چنین بوده است. دهها و صدها قانون در مجلس هفتم و هشتم تصویب شد و این دولت به آن عمل کرده‌ است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور متذکر شد: تنها مشکل و مصداقی که دوستان به آن اشاره دارند بحث مترو است که در این موضوع مجلس از ابتدا یک روش غیرمتعارف را برخلاف اصل ۷۵ قانون اساسی پیش گرفت و مصوبه‌ایی را برای برداشت از ذخیره ارزی آورد که دولت نگفت که اجرا نمی‌کنم بلکه گفت امکان اجرای آن وجود ندارد که در ادامه مقام معظم رهبری نیز فرمودند مجلسی‌ها قانونی تصویب کنند که امکان اجرای آن وجود داشته باشد که البته امروز همان قانون مجلس نیز برای اجرا رفته است.

شیخ‌الاسلام در ادامه گفت: خدا حضرت امام (ره) را بیامرزد که اصل ولایت فقیه را در نظام ما پایه‌گذاری کردند وگرنه اتفاقات دیگری بین دولت و مجلس رخ می‌داد. در هر صورت ما قانون اساسی داریم و در آن مسئولیت‌ها مشخص شده است لذا ما معتقدیم که هرکس باید به مسئولیت خود عمل کند.

مشاور رئیس مجلس یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در کرمانشاه به موضوع نظام پارلمانی اشاره کردند. ما باید توجه داشته باشیم که نظام جمهوری اسلامی ایران در حال شدن است و در این مسیر شیوه‌های گوناگون را اجرا و تمرین می‌کنیم تا بهترین راه را پیدا کنیم و وظیفه بسیار مهم نظام ما که الگوی بیداری اسلامی است این است که بهترین فرم را ارائه دهد.

وی افزود: البته اصطکاک‌هایی وجود دارد مجلس و دولت توسط مردم انتخاب می‌شوند. مجلس در جایگاه خود باید قوی باشد و دولت و رئیس جمهور نیز باید در وظایف خود قدرتمند باشد که آقای احمدی‌نژاد نشان داده است که در مقایسه با رؤسای جمهوری قبلی این اقتدار را بهتر دارند.

شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: من با همه رؤسای جمهور از اول انقلاب تا به امروز کار کرده‌ام. آقای احمدی‌نژاد که خدا حفظ‌شان کند از نظر قدرت اجرایی واقعاً مثال‌زدنی هستند و انسانی زحمت‌کش، صادق و شجاع و البته کم‌مشورت‌پذیر است. ولی رئیس جمهور با ارزشی هستند که طبیعی است گاهی ممکن است موافق رأی مجلس نباشد. لذا مردم که هر دو قوه را انتخاب کرده‌اند از هر کدام انتظارات خاص خود را دارند که گاه مختلف است.

وی افزود: من معتقدم اگر سیستم ما سیستم پارلمانی شود و ادامه قوه مقننه بتواند در دولت باشد مدل بسیار خوبی ایجاد می‌شود که دولت را پاسخگو کند.

مشاور رئیس مجلس گفت: یکی از مشکلات امروز ما این است که چه کسی باید پاسخگوی مشکلات کشور باشد. مثلاً ما در سیاست خارجی و موضوع بیداری اسلامی تأخیر داریم و نقشی را که می‌خواستیم اجرا کنیم با تأخیر انجام دادیم.

میرتاج‌الدینی گفت: در نظام پارلمانی باید سیستم حزبی و تشکیلاتی قوی وجود داشته باشد و زمانی که قدرت مجلس و دولت در دست یک جریان می‌افتد کارها را پیش می‌برد لذا کسی که در دولت امور اجرایی را به عهده دارد باید در مجلس نمایندگان موافق داشته باشد تا بتواند کارها را پیش ببرد. در برخی کشورها وزرای دولت از نمایندگان مجلس هستند و همزمان هر دو مسئولیت را دارند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در کشور ما یک برداشت غلطی را راه انداخته‌اند که هر نماینده‌ای که بخواهد از دولت برآمده از ملت حمایت کند به آن وکیل‌الدوله می‌گویند باید این سؤال را پرسید که مگر دولت وکیل ملت نیست. این دولت را نیز همین مردم انتخاب کرده‌اند در حالی که اگر دولت و مجلس با هم باشند و در یک جهت حرکت کنند بهتر می‌توانند به مردم خدمت کنند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی من این است که در یک سال و نیم باقیمانده دولت دهم و سال اول مجلس نهم بهتر از مجلس هشتم خواهد بود و در این مدت شاهد همکاری دولت و مجلس خواهیم بود. ما بنا داریم نشست‌های صمیمی و مشترک و کارشناسی میان دولت و مجلس را بیشتر کنیم تا کارها بهتر پیش برود.

شیخ‌الاسلام در ادامه در خصوص مجلس نهم گفت: احساس می‌کنم دولت دلش می‌خواهد مجلس آینده را شکل دهد و این طبیعی است چرا که می‌خواهد کارهای خود را بهتر انجام دهد. به نظر من انتخاب شخصیت‌های پخته برای مجلس آینده شخصت‌های اخلاقی و متخصص که بتوانند وظیفه نمایندگی را به خوبی انجام دهند و بتوانند به دولت مشورت خوبی دهند باید در مجلس نهم پیگیری کنیم و دولت باید مشورت خود را با مجلس بالا ببرد.

وی افزود: آقای احمدی‌نژاد باید حتماً در تاریخ ایران خوش‌نام بمانند و مسئولیت‌شان را خوش‌نام تمام کنند خودشان نیز باید توجه کنند.

مشاور رئیس مجلس یادآور شد: آقای خاتمی در سال آخر مسئولیت‌شان با مجلس هفتم که بعد از ماجراهای مجلس ششم بر سر کار آمده بود ارتباط و همکاری خوبی داشتند و امیدواریم ارتباط آقای احمدی‌نژاد با مجلس نهم بیش از آقای خاتمی باشد.

میرتاج‌الدینی در ادامه گفت: ابزارهای قانونی در اختیار مجلس است که می‌توانند از این ابزارها زیاد استفاده کنند و یا اینکه با رعایت مصالح کشور استفاده کنند که یکی از آنها استیضاح وزرا است. در مجلس هفتم شورای مرکزی اصولگرایان به خوبی این موضوع را مدیریت می‌کرد چند وزیر در مسیر استیضاح بودند اما شورای مرکزی اصولگرایان تصمیم گرفت در یک سال و نیم باقی مانده آقای خاتمی فقط یک نفر را استیضاح کند و به سراغ دیگر استیضاح‌های دیگر آقای خاتمی نرفتند. بنابراین مدیریت استفاده از این ابزارها باید توسط خود مجلس صورت گیرد. باید بدانیم که مجلس برای این نیامده است که با دولت درگیر شود بلکه آمده است که هدایت و نظارت کند. دولت تصمیم دارد در مجلس نهم همکاری زیادی با مجلس داشته باشد تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کرده و خدمت بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: مردم وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند و با حضور در انتخابات مسئولان را انتخاب می‌کنند و امروز بعد از انتخاب این وظیفه ماست که وظایف خود را انجام دهیم.

شیخ‌الاسلام در خاتمه گفت: دشمنان بلاشک در پی این هستند که برنامه‌های خود را براساس نتیجه انتخابات پیش‌رو طراحی و ارزیابی کند. انتخابات مانند یک زره است زره را حلقه‌های کوچک تشکیل می‌دهد ما در انتخابات این ذره را باید بر تن ایران بپوشانیم تا کشورمان را در مقابل دشمن محافظت کند هر یک رأی یکی از حلقه‌ای این ذره را تشکیل می‌دهد و اگر در جاهایی کم‌کاری کنیم دشمن از همانجاها نفوذ می‌کند. انتخابات یک امر بسیار مهمی است و انتخابات مجلس روبه‌رو بسیار مهم است. اگر استقبال در انتخابات کم باشد دشمن گمان می‌کند که فشارهای او نتیجه داده است و همان دشمنی خود را ادامه می‌دهد بنابراین حضور در انتخابات یک وظیفه ملی است نه تنها وظیفه اسلامی. انتخابات پیش‌رو باید پرشور و دشمن‌شکن باشد.

۱۳۹۰/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...