نسخه چاپی

چاقی، 6 گروه را مبتلا می‌كند

به كارگیری روش‌های مختلف و متناسب برای هر گروه می‌تواند به استفاده بهینه از بودجه‌های اندك برای درمان افراد مبتلا به عارضه چاقی كمك كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، کارشناسان سلامت شش تیپ مختلف از افراد چاق را شناسایی کرده و معتقدند که شناسایی این تیپ‌ها برای مقابله موثرتر با چاقی سودمند است.

در یک مطالعه جدید کارشناسان افرادی را که شاخص توده بدنی (BMI) آنها 30 یا بیشتر بوده به گروه‌های مختلف شامل مردان معتاد به الکل، زنان جوان سالم، افراد میانسال مضطرب و غمگین، افراد مسن ثروتمند و سالم، افراد مسنِ شاد اما بیمار به لحاظ جسمی و همچنین افرادی با وضعیت بهداشتی نامطلوب دسته‌بندی کردند.

متخصصان علوم پزشکی دانشگاه شفیلد با انتشار این مقاله در مجله بهداشت عمومی تاکید کردند: به کارگیری روش‌های مختلف و متناسب برای هر گروه می‌تواند به استفاده بهینه از بودجه‌های اندک برای درمان افراد مبتلا به عارضه چاقی کمک کند.

به گزارش روزنامه گاردین، کارشناسان با بررسی اطلاعات شخصی بیش از 4000 داوطلب 16 تا 85 ساله این دسته‌بندی را انجام دادند.

متغیرهای سلامتی که در این مطالعه در نظر گرفته شده‌اند شامل ناراحتی‌های مزمن مثل خستگی، درد، بی‌خوابی، افسردگی، بیماری قلبی، آرتریت، سکته مغزی یا سرطان هستند. همچنین رفتارهایی نظیر استعمال سیگار، مصرف الکل و میزان پیاده‌روی افراد در هفته در این مطالعه بررسی شد.

۱۳۹۴/۱/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...