نسخه چاپی

تشییع پیكر اولین فرمانده پس از انقلاب نیروی هوایی

عکس خبري -تشييع پيکر اولين فرمانده پس از انقلاب نيروي هوايي

پیكر امیر سرتیپ خلبان اصغر ایمانیان، فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش صبح امروز دوشنبه 31 فروردین در فرماندهی آموزش های هوایی شهید خضرایی تشییع شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، مراسم تشییع پیکر امیر سرتیپ خلبان اصغر ایمانیان فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش با حضور حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ حبیبیان، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش، امیر سرتیپ خلبان شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی، جمعی از پیشکسوتان و کارکنان این نیرو برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ خلبان بازنشسته بقایی، فرمانده سابق نیروی هوایی طی سخنان کوتاهی گفت: مرحوم ایمانیان مردی انقلابی، با وقار و درست کار بود که در سال های قبل از انقلاب که فرماندهی پایگاه تبریز را برعهده داشت و شرایط آن روزهای تبریز شرایط خاصی بود با اعلام این که ما در کنار مردم و مطیع تصمیم آنها هستیم، باعث آرامش عمیق در پایگاه و شهر تبریز شد.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین احمد جلیلی صفت، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی گفت: انتصاب مرحوم ایمانیان در طلیعه پیروزی انقلاب از سوی حضرت امام(ره) به سمت فرماندهی نیروی هوایی ارتش نشان از شایستگی آن مرحوم داشت.

وی افزود: امیر ایمانیان بعد از سالیان متمادی خدمات درخشان که برای کشور داشتند به خدا پیوستند و همیشگی شدند و هیچ عزتی بالاتر از این نیست که بعد از سالها بازنشستگی و جدایی از نیروی هوایی این چنین با شکوه از این فرمانده سابق تجلیل شود.

گفتنی است در این مراسم پس از اقامه نماز توسط نماینده ولی فقیه در ارتش، پیکر مرحوم ایمانیان به بهشت زهرا منتقل و در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده شد.

شایان ذکر است سرتیپ خلبان اصغر ایمانیان متولد سال ۱۳۰۸ در شهرستان مشهد بود و سال ۱۳۲۹ وارد ارتش شد.

او در سال‌های ۱۳۴۳و ۱۳۴۹ برای گذراندن دوره فرماندهی گردان و ستاد به کشورهای آلمان و آمریکا اعزام شد.

ایمانیان در کارنامه خود پنج هزار ساعت پرواز با هواپیماهای T۳۹، T۸۴ و F۵ را دارد.

وی پیش از تصدی فرماندهی نیروی هوایی، فرماندهی گردان ۲۰۴ شکاری تاکتیکی f-۸۶، ریاست شعبه عملیات تاکتیکی معاونت عملیات نیروی هوایی، جانشینی فرمانده پایگاه چهارم، معاونت رئیس ستاد فرماندهی نیروی هوایی و فرماندهی پایگاه دوم را عهده د‌ار بود.

او استاد خلبان اکثر خلبانان دوران دفاع مقدس بود و با پیروزی انقلاب، در تاریخ ۶/۱۲/۵۷ با فرمان امام خمینی (ره) و در زمان ریاست سرلشکر قرنی بر ستاد ارتش به سمت فرماندهی نیروی هوایی منصوب شد و تا تاریخ ۲۴/۵/۵۸ عهده‌دار این مسئولیت بود.

سرتیپ ایمانیان در بامداد روز ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ به دلیل عفونت ریوی و ایست قلبی در منزل شخصی‌اش دار فانی را وداع گفت

۱۳۹۴/۱/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...