نسخه چاپی

برخورد مجلس با سلطان واردات گوشت

عکس خبري -برخورد مجلس با سلطان واردات گوشت

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم با انتقاد از عملكرد وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهادكشاورزی در كنترل قیمت گوشت قرمز و سفید در بازار، از برخورد نمایندگان مجلس با سلطان واردات گوشت در آینده‌ای نزدیك خبر داد.


به گزارش نما ، نادر قاضی پور در گفتگو با مهر درخصوص گرانی گوشت و مرغ در بازار اظهارداشت: براساس تکالیف برنامه چهارم توسعه، قرار بود وزارت جهادکشاورزی به قدری گوشت قرمز و سفید تولید کند که دیگر نیازی به واردات آن نداشته باشیم اما درحال حاضر که 2 سال از برنامه پنجم می گذرد، هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی درعین حال تصریح کرد: البته برخی اوقات به دلیل بیماریهایی که بین دام و طیور شایع می شود، وزارت صنعت مجبور به واردات گوشت می شود تا کمبود گوشت را در بازار داخلی جبران کند اما مسئله مهم تر این است که آنها گوشت قرمز و سفید را بالاتر از قیمت جهانی به مردم عرضه می کنند!

نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس نهم ادامه داد: از سویی دیگر براساس برنامه پنجم، وزارت جهادکشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شدند که با تنظیم برنامه 6 ماه به 6 ماه مصرف موادغذایی آحاد جامعه را طوری برنامه ریزی کنند که همواره گوشت قرمز و سفید در بازار موجود باشد تا دلالها و یا کسانی که در دولت نفوذ دارند نتوانند از فرصت به وجود آمده سوء استفاده کنند ولی متاسفانه هیچگاه مسئولان این دو وزارتخانه باوجود اینکه حتی در روند تصویب قانون لایحه بودجه سال جاری در مجلس متعهد شدند، این برنامه ریزی را انجام ندادند.

وی در ادامه با انتقاد از وزارت صنعت نسبت به انحصاری بودن واردات نهاده های دام و طیور، این پرسش را مطرح کرد که چرا باید اساسا تنها فرد خاصی به عنوان سلطان نهاده های دامی به واردات این محصولات اقدام کند و قیمت بازار را در دست داشته باشد؟!

قاضی پور با اعلام اینکه از 3 ماه گذشته افزایش نرخ گوشت و مرغ در بازار پیش بینی می شد، گفت: یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در افزایش قیمت گوشت سفید و قرمز کمبود و نبود نهاده های دامی در بازار است.

وی در ادامه درخصوص اقدام مجلس در این رابطه گفت: قرار است این هفته در جلسه ای که با وزیر صنعت و معاونانش داریم، در رابطه با تنها وارد کننده نهاده های دامی به کشور تصمیماتی اتخاذ شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم همچنین درخصوص اظهارات برخی نمایندگان در رابطه با وجود مستندات و مدارکی دال بر دست داشتن عده ای خاص در واردات گوشت، گفت: این موضوع در اواخر مجلس هشتم مطرح شد اما بنا به دلایلی به نتیجه نرسید ولی قطعا در مجلس نهم برخورد با سلطان واردات گوشت را در دستور کار قرار خواهیم داد.

۱۳۹۱/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...